pl en
Your web browser is too old or does not support JavaScript. This page will not display as intended.

Quadrant Convertible Tricycle 1899

[img]

Trójkołowiec Quadrant z roku 1899, model 8B z hamulcem taśmowym, uniwersalny (z możliwością przekształcenia w damkę). Przednie koło 28 cali, tylne 26 cali.

"W latach 80-tych i na początku lat 90-tych XIX wieku rynek trójkołowców rozkwitał. Wysoki i wysportowany dżentelmen mógł jeździć na popularnym wtedy rowerze typu penny farthing (z wysokim przednim kołem). Trójkołowce natomiast przeznaczone były dla dam oraz dla osób starszych, także tych z nadwagą. W katalogu firmy Quadrant wydanym w roku 1901 można znaleźć informację, iż ich pojazdy są "dość mocne dla ciężkich cyklistów". Dobre wyniki sprzedaży stymulowały szybki rozwój trójkołowców, co w końcu doprowadziło do powstania roweru typu "safety" o kształcie takim jaki znamy dziś. Trójkołowce jako pierwsze otrzymały napęd łańcuchowy, co pozwoliło potanić ich produkcję i jeszcze bardziej zwiększyło ich popularność - choć mimo wszystko pozostały droższe niż rowery na dwu kołach.

[img]Firma Quadrant Cycle Co, założona w roku 1883, była znana z wysokiej jakości i uchodziła za jednego z wiodących producentów rowerów trójkołowych. Opatentowali wiele ulepszeń tych maszyn. Ich model 8B, zwany "convertible" (uniwersalny) mógł zostać łatwo przekształcony w damkę przez odmontowanie górnej rury ramy. Na trójkołowiec w wersji damskiej cyklistka wsiadała z boku, na trójkołowiec w wersji męskiej cyklista wsiadał od tyłu (nad tylną osią umieszczono dwa "stopnie" z rurek, aby ochronić konstrukcję przed obdrapaniem z farby). Ten model trójkołowca trafił do sprzedaży w roku 1894 i był najdroższym pojazdem firmy. W 1901 kosztował 25 funtów, a za dodanie hamulca taśmowego, takiego w jaki wyposażony jest ten egzemplarz, trzeba było dopłacić 12 szylingów. Dla porównania, ekskluzywny rower tej samej firmy, Quadrant Chainless Light Roadster, w roku 1901 kosztował 19 funtów 12 szylingów. Głównym konkurentem trójkołowca Quadrant 8B na rynku był w tym czasie Beeston Humber Convertible Tricycle, ten jednak kosztował 32 funty." (www.oldbike.eu)

[img]

[img][img][img][img]

[img][img][img][img]

[img][img][img]