Brytyjski motocykl ABC z lat 1920-1923.
All British Engine Company Ltd. (później znana jako ABC Motors) to firma założona w roku 1912 przez Ronalda Charterisa w Byfleet, Surrey, w celu produkcji tłoków i silników. Głównym konstruktorem został Granville Bradshaw. Już w pierwszym roku istnienia firmy pozyskali zlecenie na produkcję niestandardowych części do sportowego modelu motocykla Douglas 350 cm3, skonstruowanego przez Lesa Bailey'a. Pod koniec roku zmodyfikowany Douglas ustanowił nowy rekord, a zachęcona sukcesem firma opracowała swój model dwuculindrowego silnika górnozaworowego i rozpoczęła jego sprzedaż.
W 1913 powstało klika pierwszych motocykli ABC, z których dwa wzięły udział w wyścigach Tourist Trophy. Rok później Jack Emerson na motocyklu ABC ustanowił nowy rekord w klasie 500 cm3 w Brooklands. Firma podjęła wtedy decyzję o rozpoczęciu sprzedaży dwu modeli ABC z górnozaworowymi silnikami typu flat-twin i konwencjonalną ramą.
W 1918 powstał motocykl ABC 500 cm3 z silnikiem flat-twin o cylindrach umieszczonych w poprzek ramy. Po kilku latach rozwiązanie to przejęło BMW, co doprowadziło do sporu patentowego w 1926.
W 1919 ABC wprowadził na rynek skuter Scootamota o bardzo innowacyjnej konstrukcji, tak jak wszystkie pojazdy ABC zaprojektowany przez Bradshawa. W tym samym roku ABC sprzedało całą linię swych motocykli firmie lotniczej Sopwith z Kingston nad Tamizą w hrabstwie Surrey. Sopwith szukał wtedy nowych możliwości zatrudnienia dla swych 3500 pracowników - po zakończeniu pierwszej wojny popyt na samoloty nagle zmalał. Bradshaw całkowicie przeprojektował swój motocykl, nadając mu wygląd obecnie kojarzony z tą marką. Powstał pojazd z silnikiem 398 cm3 umieszczonym poprzecznie w obniżonej ramie, z szerokimi podnóżkami, wyposażony w sprężynową amortyzację przedniego i tylnego koła, wewnętrzne hamulce, czterostopniową skrzynię biegów i rozrusznik nożny. Motocykl stał się sensacją na dorocznej wystawie Motor Cycle Show. W 1920 powstała firma ABC Motors Ltd zajmująca się sprzedawaniem wszystkich konstrukcji Bradshawa. Niestety skomplikowany motocykl ABC przyczynił firmie Sopwith wielu kłopotów w trakcie produkcji, a koszty jego wytwarzania okazały się wysokie. Próba wejścia na rynek lekkich samochodów jeszcze pogorszyła sytuację firmy i ostatecznie w 1923 Sopwith zrezygnował z motoryzacji. To położyło kres produkcji motocykli ABC w WIelkiej Brytanii.
Fabryka motocykli ABC w 1921
Francuska firma Gnome et Rhone, która również kupiła licencję na motocykl ABC, wytwarzała go aż do roku 1927. We Francji budowano ulepszony model 500 cm3. W ciągu ośmiu lat powstało około 3 tysięcy francuskich motocykli ABC, lecz zachowały się bardzo nieliczne.
Reklama prasowa z 1919