pl en
Your web browser is too old or does not support JavaScript. This page will not display as intended.

Austro Motorette 1921

Austro Motorette. Dwusuwowy silnik doczepny o pojemności 82 cm3 i mocy 1 KM, do renowacji.

[img]

[img]

[img] Silnik produkowany od 1921 roku przez Steirische Fahrzeugwerke z Puntigam koło Graz, w Austrii. „W skład zespołu napędowego, który mógł być wmontowany do każdego rodzaju roweru (w miejsce przedniego koła) wchodził silnik ze zbiornikiem paliwa, pomocniczy widelec i koło jezdne. Dwusuwowy, jednocylindrowy silnik zastosowany w tym zespole miał pojemność 83 cm3 i osiągał moc 0,74 kW (1 KM) przy 3000 obr/min. Źródłem prądu zapalającego mieszankę w cylindrze był niskonapięciowy iskrownik, umieszczony w kole zamachowym. Świeca zapłonowa miała ruchome elektrody i jednocześnie pełniła funkcję przerywacza. Rozwieraniem styków sterowała śruba umocowana na tłoku. Wał korbowy silnika, ułożyskowany na jednym końcu, przechodził przez piastę przedniego koła, zaś na drugim końcu miał zamocowane koło zamachowe połączone z przekładnią planetarną. Cały zespół (o łącznej masie 12,5 kg) umożliwiał pojazdowi, w którym został zamocowany, osiągnięcie prędkości do 40 km/h. Zużycie paliwa wynosiło 1,5-3 litrów na 100 kilometrów...” (z artykułu zamieszczonego na www.motocykle.azymut.czeladz.pl).

[img] Od roku 1924 Steirische Fahrzeugwerke zajęła się produkcją lekkich motocykli wyposażonych w dwusuwowy silnik o pojemności 144 cm3 i mocy 2,5 KM. W roku 1927 firma, już jako Grazer Motorenwerke, rozpoczęła produkcję motocykli Titan i kontynuowała ją do roku 1933.

[img] [img] [img] [img]