Berlin SR 59, skuter produkcji IWL (Industriewerke Ludwigsfelde), wytwórni z Ludwigsfelde w Brandenburgii, blisko Berlina. "Berlin" zastąpił wcześniejszy model, SR 56 Wiesel, w 1959 i był produkowany do końca roku 1962, gdy zastąpiono go modelem Troll. Łącznie powstało 113943 pojazdów tego typu.
Daimler-Benz założył fabrykę w Ludwigsfelde w 1936 w celu produkcji silników lotniczych dla Luftwaffe. W czasie wojny pracowało tam co najmniej 10 tysięcy jeńców, osób na robotach przymusowych i więźniów obozów koncentracyjnych. US Army zbombardowała fabrykę w 1945, a to co ocalało zostało wywiezione do Związku Radzieckiego w ramach reparacji wojennych. Ludwigsfelde znalazło się w strefie sowieckiej, a potem w NRD. Nowa, socjalistyczna fabryka - Volkseigener Betrieb Industriewerke Ludwigsfelde - została powołana do życia 1 marca 1952. Z początku produkowali silniki Diesla i narzędzia maszynowe. Potem próbowano rozwinąć tam produkcję silników odrzutowych, lecz po poważnych problemach z prototypami pomysł ten został zarzucony. Pierwszy skuter, Pitty, zadebiutował na rynku w roku 1955. Produkcję skuterów zarzucono w 1965 na rzecz produkcji ciężarówek i samochodów dostawczych. Obecnie zakład należy do Daimler-Benz AG i od 1991 produkuje samochody dostawcze Mercedes-Benz.