![[img]](/file/bmw_r42/img_1.jpg)
BMW R42, bezpośredni następca pierwszego modelu BMW, R32. R42 produkowany był w latach 1926-1928.
Moc 12 koni mechanicznych, silnik czterosuwowy dwucylindrowy 494 cm3, trzy biegi, iskrownik firmy Bosch. Zużycie paliwa wynosiło w przybliżeniu 3 litry na 100 km, a prędkość maksymalna ok. 95km/h. Zbudowano łącznie 6502 sztuk tego modelu. Sprzedawany był w cenie 1510 marek. Zdjęcie z roku 1928 dzięki Autogallery
„Gdy po zakończeniu pierwszej wojny BMW musiało porzucić branżę lotniczą, zajęło się między innymi motocyklami. Pierwsze dwa modele, nazwane Frink i Helios, nie były sukcesem, lecz za to opracowany dla nich silnik okazał się znakomity i BMW zaczęło sprzedawać go innym producentom motocykli. W 1923 na rynek wprowadzono pierwszy motocykl pod nazwą handlową BMW, model R32. Zastosowano w nim silnik 494 cm3 typu bokser o charakterystycznym układzie cylindrów, który stał się znakiem rozpoznawczym marki. Pierwsze motocykle BMW, podobnie jak i współczesne produkty tej firmy, były stosunkowo drogie lecz za to wspaniale wykonane. Model turystyczny R32 został wkrótce udoskonalony i w 1926 roku został przekształcony w model R42 o potężniejszym silniku, osadzonym głębiej w podwójnej rurowej ramie, co zapewniało lepszy rozkład ciężaru. Zmieniono też konstrukcję tylnego hamulca. Oświetlenie elektryczne wciąż było tylko opcjonalne i nie ustandaryzowało się aż do 1928. Model R42 produkowano tylko przez dwa lata i dziś należy on do najbardziej poszukiwanych oldtimerów tej marki.” (z bonhams.com)


![[img]](/file/bmw_r42/img_3_t.jpg)
![[img]](/file/bmw_r42/img_4_t.jpg)
![[img]](/file/bmw_r42/img_5_t.jpg)
![[img]](/file/bmw_r42/img_6_t.jpg)
![[img]](/file/bmw_r42/img_7_t.jpg)
![[img]](/file/bmw_r42/img_8_t.jpg)
![[img]](/file/bmw_r42/img_9_t.jpg)
![[img]](/file/bmw_r42/img_10_t.jpg)
![[img]](/file/bmw_r42/img_11_t.jpg)
![[img]](/file/bmw_r42/img_12_t.jpg)
![[img]](/file/bmw_r42/img_13_t.jpg)
![[img]](/file/bmw_r42/img_14_t.jpg)