pl en
Your web browser is too old or does not support JavaScript. This page will not display as intended.

Coventry Eagle 250

[img]

Coventry Eagle, brytyjski motocykl z roku 1934 z silnikiem 250cm3.

[thumb:img_1.jpg] [thumb:img_6.jpg] [thumb:img_7.jpg] [thumb:img_8.jpg] [thumb:img_9.jpg] [thumb:img_10.jpg] [thumb:img_11.jpg]

[thumb:img_4.jpg] Firma Coventry Eagle Cycle and Motor Co. powstała w1897 roku, gdy Edmund Mayo przejął kontrolę nad wiktoriańską wytwórnią rowerów znaną pod nazwą Hotchkiss, Mayo & Meek, założoną w dniu 1 czerwca 1890 roku. Gdy Hotchkiss zmarł, a John Meek się wycofał, partnerami w interesach pozostali Edmund Mayo i Bernard Rotherham. W tym czasie fabryka mieściła się przy Lincoln Street w Coventry.

Edmund Mayo kontynuował produkcję rowerów i trójkołowców, sprzedawanych głównie pod nazwą Royal Eagle, równolegle jednak zaczął pracę nad własnym pojazdem motorowym. Pierwsze motocykle Coventry Eagle były gotowe w 1898.

[thumb:img_2.jpg] "Wśród pierwszych motocykli znalazł się model z silnikiem MMC zawieszonym pod ramą, a wkrótce dołączyły jednocylindrówki z silnikiem wbudowanym w ramę, z widełkami amortyzowanymi sprężyną i napędem pasowym na tylne koło. Aby umożliwić zabranie pasażera można było dokupić przyczepkę ciągniętą z tyłu, dodać wózek z przodu pojazdu lub wózek boczny." (www.gracesguide.co.uk)

W 1901 do Edmunda Mayo dołączył syn, Artur, a firmę przemianowano na New Coventry Eagle Co. Dwa lata później Bernard Rotherham wyemigrował do USA, a pracę w firmie rozpoczął drugi syn Edmunda Mayo, Percy.

Motocykle Coventry Eagle były budowane ręcznie, z wielką starannością, głównie z wykorzystaniem komponentów własnej produkcji za wyjątkiem silników. Przed pierwszą wojną firma korzystała z najczęściej z silników Villiers i JAP, a po jej zakończeniu również z silników Sturmey-Archer, Blackburne i Matchless.

[thumb:img_3.jpg] Na początku lat 20-tych Coventry-Eagle miał w sprzedaży jednocylindrowe pięćsetki i jeden motocykl z dwucylindrowym silnikiem JAP typu V-twin o pojemności 680cm3. W 1923 pojawił się model 976cc Flying Eight z silnikiem 976cm3, który osiągami i klasą wykonania konkurował z Brough Superiorem. Firma rozwijała swą ofertę aż do 1929, gdy zaczęły być odczuwane skutki Wielkiego Kryzysu. Wtedy produkcję ograniczono do mniejszych dwusuwów.

W latach 30-tych Coventry-Eagle wprowadziła na rynek motocykle sportowe marki Falcon ("sokół"). Produkcja motocykli zakończyła się ostatecznie w 1939. Po drugiej wojnie światowej firma skoncentrowała się na budowaniu rowerów wyścigowych, gdyż nie była dość duża by skutecznie konkurować na rynku motocykli. Wkrótce zmieniła nazwę na Falcon Cycles i pod tą nazwą działa do dziś, w tej chwili jako część Tandem Group.