pl en
Your web browser is too old or does not support JavaScript. This page will not display as intended.

[img]

[img]Cushman powstał w Nebrasce, USA, w 1902. Swą działalność zaczął od zgłoszenia patentu, którego częścią był silnik dwusuwowy. Potem dalej rozwijał tę konstrukcję, robiąc silniki głównie do maszyn rolniczych, potem również do łodzi. Sprzedaż rosła aż do lat 20-tych, gdy kompania wpadła w kłopoty finansowe i została wykupiona przez Easy Manufacturing Company, która zaczęła używać nazwy Cushman. Nowy Cushman starał się o kontrakt na wytwarzanie silników dla kalifornijskiej firmy produkującej skutery, lecz go nie dostał, zaczął więc wytwarzać własne. Pierwszy model z oznaczeniem R-1 pojawił się w 1936. Zaczęto go promować pod nazwą Auto-Glide i skutery Cushmana okazały się sukcesem. W czasie drugiej wojny produkcja jeszcze wzrosła, gdyż Cushman zaczął wytwarzać skutery dla wojska. Pod koniec lat 40-tych skutery zostały zmodernizowane i dostosowane do masowej produkcji.

W latach 50-tych Cushman wprowadził też na rynek inne użytkowe pojazdy, jak np. elektryczne wózki golfowe; wkrótce ich sprzedaż przewyższyła sprzedaż skuterów. Pod koniec dekady Cushman został przejęty przez Outboard Marine Company. Produkcji wózków golfowych zaprzestano dopiero w 1975, ze względu na konkurencję tańszych pojazdów z zagranicy. (z http://motorcycleinfo.org)

[img][img][img][img]

[img][img][img][img]

[img]