![[img]](/file/derny/img_1.jpg)
„Derny został zaprojektowany i skonstruowany przez spółkę założoną przez dwóch byłych francuskich kolarzy, zwaną Derny i Synowie. Był to motos de stayer (pojazd poprzedzający zawodnika w niektórych wyścigach kolarskich, zmniejszający opór powietrza). Pojazdy takie po raz pierwszy zostały wykorzystane w wyścigu Bordeaux-Paris, lecz początkowo trudno było znaleźć odpowiednią maszynę do tego celu. I tak pojawiło się zapotrzebowanie na Derny. Wdrożono go do produkcji w 1938.
Zakład produkcyjny braci Derny mieścił się początkowo przy alei St. Mande 81 w Paryżu, potem przeniesiono go na aleję gen. Bizota. Po jego zamknięciu w 1956 motorowery Derny na użytek Bordeaux-Paris były serwisowane przez warsztat Service Derny na Rue Picpus 88 w Paryżu, aż do roku 1974. Firma Derny produkowała też kilka innych pojazdów, lecz ostatecznie przestała działać w 1958.” z http://motorbike-search-engine.co.uk


![[img]](/file/derny/img_3_t.jpg)
![[img]](/file/derny/img_4_t.jpg)
![[img]](/file/derny/img_5_t.jpg)
![[img]](/file/derny/img_6_t.jpg)
![[img]](/file/derny/img_7_t.jpg)
![[img]](/file/derny/img_8_t.jpg)
![[img]](/file/derny/img_9_t.jpg)
![[img]](/file/derny/img_10_t.jpg)
![[img]](/file/derny/img_11_t.jpg)
![[img]](/file/derny/img_12_t.jpg)
![[img]](/file/derny/img_13_t.jpg)
![[img]](/file/derny/img_14_t.jpg)
![[img]](/file/derny/img_15_t.jpg)
![[img]](/file/derny/img_16_t.jpg)