![[img]](/file/dkw_1923/img_1.jpg)
Zmotoryzowany rower DKW z 1923.
W 1904 duński inżynier Jørgen Skafte Rasmussen oraz Carl Ernst założyli firmę w Niemczech. W 1906 zakupili fabrykę w Zschopau w Saksonii i zajęli się produkcją armatury. W 1916 zajęli się budową samochodu parowego o nazwie DKW (od: Dampfkraftwagen). Ta próba się nie powiodła, za to malutki silnik-zabawka, który skonstruowali w 1919, okazał się prawdziwym przebojem. Silnik również nazwano DKW, tłumacząc to jako skrót od Des Knaben Wunsch - "marzenie chłopca". Rasmussen zdecydował się użyć powiększonej wersji silnika do napędu lekkiego motocykla. Pojzad trafił na rynek pod nazwą DKW; tym razem oznaczało to Das Kleine Wunder, "mały cud". Tak powstała marka DKW. Na początku lat 30-tych firma DKW była już największym producentem motocykli na świecie.


![[thumb:img_2.jpg]](/file/dkw_1923/img_2_t.jpg)
![[thumb:img_3.jpg]](/file/dkw_1923/img_3_t.jpg)
![[thumb:img_4.jpg]](/file/dkw_1923/img_4_t.jpg)
![[thumb:img_5.jpg]](/file/dkw_1923/img_5_t.jpg)
![[thumb:img_6.jpg]](/file/dkw_1923/img_6_t.jpg)
![[thumb:img_7.jpg]](/file/dkw_1923/img_7_t.jpg)
![[thumb:img_8.jpg]](/file/dkw_1923/img_8_t.jpg)
![[thumb:img_9.jpg]](/file/dkw_1923/img_9_t.jpg)
![[thumb:img_10.jpg]](/file/dkw_1923/img_10_t.jpg)
![[thumb:img_11.jpg]](/file/dkw_1923/img_11_t.jpg)
![[thumb:img_12.jpg]](/file/dkw_1923/img_12_t.jpg)
![[thumb:img_13.jpg]](/file/dkw_1923/img_13_t.jpg)