Zmotoryzowany rower DKW z 1923.
W 1904 duński inżynier Jørgen Skafte Rasmussen oraz Carl Ernst założyli firmę w Niemczech. W 1906 zakupili fabrykę w Zschopau w Saksonii i zajęli się produkcją armatury. W 1916 zajęli się budową samochodu parowego o nazwie DKW (od: Dampfkraftwagen). Ta próba się nie powiodła, za to malutki silnik-zabawka, który skonstruowali w 1919, okazał się prawdziwym przebojem. Silnik również nazwano DKW, tłumacząc to jako skrót od Des Knaben Wunsch - "marzenie chłopca". Rasmussen zdecydował się użyć powiększonej wersji silnika do napędu lekkiego motocykla. Pojzad trafił na rynek pod nazwą DKW; tym razem oznaczało to Das Kleine Wunder, "mały cud". Tak powstała marka DKW. Na początku lat 30-tych firma DKW była już największym producentem motocykli na świecie.