pl en
Your web browser is too old or does not support JavaScript. This page will not display as intended.

[img]

Sportowe Ducati 60 cm3 z lat 50-tych.

W 1926 Antonio Cavalieri Ducati oraz jego trzej synowie: Adriano, Marcello i Bruno założyli w Bolonii firmę o nazwie Società Scientifica Radio Brevetti Ducati, by produkować części do radioodbiorników. W 1935 mogli już wybudować nową fabrykę w dzielnicy Borgo Panigale. Produkcja trwała nawet w czasie drugiej wojny światowej, mimo licznych nalotów aliantów.

W tym czasie Aldo Farinelli z niewielkiej firmy SIATA w Turynie pracował nad małym silnikiem do rowerów, który nazwał Cucciolo ("szczeniak"). Już miesiąc po zakończeniu wojny SIATA oficjalnie ogłosiła zamiar rozpoczęcia produkcji. Firma Ducati wkrótce stała się ich partnerem i producentem silników Cucciolo na masową skalę. W 1950 w fabryce w Bolonii powstał pierwszy motorower z silnikiem Cucciolo; w pierwszej wersji był to tylko zmotoryzowany rower, lecz wkrótce Ducati mogło się już pochwalić dobrze zaprojektowanym lekkim motocyklem o pojemności 60 cm3. Firma przestała też używać nazwy Cucciolo; zamieniono ją na oznaczenia takie jak "55M" lub "65TL". W 1952 Ducati przedstawiło publiczności inowacyjny skuter Cruiser z czterosuwowym silnikiem oraz sportowy motocykl 65 cm3, który zastąpił Ducati 60 Sport.

W 1953 firma została podzielona na dwie: Ducati Meccanica z branży motocyklowej oraz Ducati Elettronica z branży elektronicznej. Ducati Meccanica stała się jednym z ważniejszych producentów sportowych motocykli w latach 60-tych i 70-tych (patrz: Ducati Meccanica and Ducati 900). Marka istnieje do dziś.

[thumb:img_2.jpg] [thumb:img_3.jpg] [thumb:img_4.jpg] [thumb:img_5.jpg]

[thumb:img_6.jpg] [thumb:img_7.jpg] [thumb:img_8.jpg] [thumb:img_9.jpg]

[thumb:img_10.jpg] [thumb:img_11.jpg] [thumb:img_12.jpg] [thumb:img_13.jpg]

[thumb:img_14.jpg] [thumb:img_15.jpg] [thumb:img_16.jpg] [thumb:img_17.jpg]