pl en
Your web browser is too old or does not support JavaScript. This page will not display as intended.

Harlette

[img]

Harlette, rzadki francuski motocykl z 1927, z górnozaworowym silnikiem Zurchera 175 cm3. Zawieszenie, bak (co ciekawe, bak jest w całości aluminiowy) i inne elementy konstrukcji są wzorowane na marce Harley-Davidson, co było typowe dla motocykli firmy J.&H. Gerkinet.

J.&H. Gerkinet to firma z Jeumont we Francji, w latach 20-tych zajmująca się produkcją i importem motocykli. Założono ją w 1923 (według innych źródeł, w 1924). Bracia Gerkinet produkowali lekkie motocykle, do 350cm3, najczęściej z silnikami Train lub Zurcher. Zajmowali się importem motocykli Harley-Davidson do Francji. Ich własne motocykle, Harlette, pod wieloma względami naśladowały Harley-Davidsona; nawet kolory dobierano tak, by kojarzyły się z amerykańską marką. Od roku 1925 bracia Gerkinet zaczęli sprowadzać do Francji i montować na miejscu austryjackie motocykle Puch, 125 i 175 cm3. Sprzedawano je jako Harlette-Geco (poniżej). Są one niekiedy nazywane „Harley-Davidson Puch”.

[img]

W 1928 (według niektórych źródeł, w 1927) firma została wykupiona przez belgijską Gilette i od tej pory produkowała motocykle Geco-Herstal z silnikami Zurchera o pojemnościach 175 cm3, 250 cm3 i 350 cm3. Trwało to najprawdopodobniej do 1930.

[img] [img] [img] [img]

[img] [img] [img] [img]

[img] [img] [img] [img]

[img]