![[img]](/file/harlette/img_1.jpg)
Harlette, rzadki francuski motocykl z 1927, z górnozaworowym silnikiem Zurchera 175 cm3. Zawieszenie, bak (co ciekawe, bak jest w całości aluminiowy) i inne elementy konstrukcji są wzorowane na marce Harley-Davidson, co było typowe dla motocykli firmy J.&H. Gerkinet.
J.&H. Gerkinet to firma z Jeumont we Francji, w latach 20-tych zajmująca się produkcją i importem motocykli. Założono ją w 1923 (według innych źródeł, w 1924). Bracia Gerkinet produkowali lekkie motocykle, do 350cm3, najczęściej z silnikami Train lub Zurcher. Zajmowali się importem motocykli Harley-Davidson do Francji. Ich własne motocykle, Harlette, pod wieloma względami naśladowały Harley-Davidsona; nawet kolory dobierano tak, by kojarzyły się z amerykańską marką. Od roku 1925 bracia Gerkinet zaczęli sprowadzać do Francji i montować na miejscu austryjackie motocykle Puch, 125 i 175 cm3. Sprzedawano je jako Harlette-Geco (poniżej). Są one niekiedy nazywane „Harley-Davidson Puch”.
![[img]](/file/harlette/img_2.jpg)
W 1928 (według niektórych źródeł, w 1927) firma została wykupiona przez belgijską Gilette i od tej pory produkowała motocykle Geco-Herstal z silnikami Zurchera o pojemnościach 175 cm3, 250 cm3 i 350 cm3. Trwało to najprawdopodobniej do 1930.


![[img]](/file/harlette/img_3_t.jpg)
![[img]](/file/harlette/img_4_t.jpg)
![[img]](/file/harlette/img_5_t.jpg)
![[img]](/file/harlette/img_6_t.jpg)
![[img]](/file/harlette/img_7_t.jpg)
![[img]](/file/harlette/img_8_t.jpg)
![[img]](/file/harlette/img_9_t.jpg)
![[img]](/file/harlette/img_10_t.jpg)
![[img]](/file/harlette/img_11_t.jpg)
![[img]](/file/harlette/img_12_t.jpg)
![[img]](/file/harlette/img_13_t.jpg)
![[img]](/file/harlette/img_14_t.jpg)
![[img]](/file/harlette/img_15_t.jpg)