pl en
Your web browser is too old or does not support JavaScript. This page will not display as intended.

Harley Davidson Duo Glide 1960

[img]

Harley Davidson Duo-Glide z roku 1962 z silnikiem V-twin o pojemności 1207 cm3.

Duo-Glide ewoluował z modelu FL, opracowanego w roku 1941. Początkowo FL był napędzany silnikiem górnozaworowym typu „Knucklehead” 1210 cm3. W 1948 zmieniono silnik na „Panhead”, a rok później Harley Davidson w tym modelu po raz pierwszy zastosował hydrauliczną amortyzację przedniego koła. Aby to uczcić, zmieniono nazwę motocykla na Hydra-Glide. Kolejna zmiana nastąpiła w 1958; teraz amortyzowany był i przód, i tył, a model przemianowano na Duo-Glide.

[img] Duo-Glide wszedł do sprzedaży w 1958. Były dostępne dwie odmiany motocykla; można było nabyć wersję, w której biegi zmieniało się ręcznie, a sprzęgło było sterowane nożnie lub na odwrót, zmiana biegów mogła być nożna, a sprzęgło ręczne. W roku 1962 Duo Glide był oferowany w wersji Sport Solo (w cenie 1310 dolarów) i Super Sport (1375 dolarów). Każda z tych wersji była dostępna z nożną lub ręczną skrzynią biegów, razem były więc cztery typy Duo-Glide.

[img] [img] [img] [img]

[img] [img] [img] [img]