pl en
Your web browser is too old or does not support JavaScript. This page will not display as intended.

Hoffmann S300 1953

[img]

Hoffmann S 300 z roku 1954. Model z próbnej serii zaprojektowanej dla Bundeswehry. Ostatecznie jednak producent nie uzyskał wojskowego kontraktu, co przyczyniło się do upadku firmy.

[img]

Jakob Oswald Hoffmann przeniósł swoją wytwórnię rowerów do Lintorf koło Düsseldorfu zaraz po zakończeniu drugiej wojny. Zaczął od produkcji sprzętu kuchennego, narzędzi i rowerów. W 1948 firma zaczęła produkować motocykle. Zaczęli od serii motocykli z silnikami ILO, od 125 do 250 cm3. Następny był model Gouverneur z napędem wałem Kardana oraz dwucylindrowym, czterosuwowym silnikiem typu boxer o pojemności 248 cm3, zaprojektowanym przez Richarda Küchena i jego brata Xavera. Silnik ustawiono w ramie poprzecznie względem zwykłego położenia. Moc tego pierwszego modelu wynosiła 11 KM przy 4500 obr/min. Jego kontynuacją był MP 250-2, a w 1953 pojawił się S 300 o mocy zwiększonej do 14.5 KM przy 4800 obr/min. W latach 1949-1954 Hoffmann wyprodukował też na licencji ponad 60 tysięcy skuterów Vespa. Spór prawny z Vespą zakończył tę działalność. W tym samym roku Hoffmann zaprzestał też produkcji własnych motocykli. Bez licencji na skuter Vespa Hoffmann nie był w stanie poradzić sobie z kłopotami wynikłymi z utraty kontraktu na S 300 i zarazem ze stratami związanymi z wdrożeniem produkcji mini-samochodu (wycofanego po kolejnym sporze prawnym, tym razem z BMW). Z tego powodu firma upadła.

[thumb:img_2.jpg] [thumb:img_3.jpg] [thumb:img_4.jpg] [thumb:img_5.jpg]

[thumb:img_6.jpg] [thumb:img_7.jpg] [thumb:img_8.jpg] [thumb:img_9.jpg]

[thumb:img_10.jpg] [thumb:img_11.jpg] [thumb:img_12.jpg] [thumb:img_13.jpg]

[thumb:img_14.jpg] [thumb:img_15.jpg] [thumb:img_16.jpg] [thumb:img_17.jpg]