pl en
Your web browser is too old or does not support JavaScript. This page will not display as intended.

Horex Regina 1951

[img]

Horex Regina 350 cm3 z roku 1951. Horex to niemiecki producent motocykli i silników, działający od początku lat 20-tych (patrz: Horex-Columbia) i jeden z pierwszych, którzy powrócili na rynek motocyklowy po zakończeniu drugiej wojny światowej.

[img] W 1948 wznowili produkcję swego przedwojennego modelu SB35, zaprojektowanego przez Hermana Raabe, utalentowanego konstruktora który pracował dla Horexa w latach 30-tych i 40-tych. A już w grudniu 1948 rozpoczęli produkcję pierwszego powojennego modelu o nazwie Regina, jednocylindrowej 350-tki. Silnik był kontynuacją silnika SB35, ale rama, zawieszenie i hamulce zostały opracowane na nowo i były bardzo nowoczesne jak na te czasy.

[img] Horex Regina to był udany, niezawodny i komfortowy motocykl, który stał się największym komercyjnym sukcesem firmy. W 1953 pojawił się też Horex Regina o pojemności 250 cm3, a potem do rodziny dołączyła wersja 400 cm3. Łącznie zbudowano 18 600 tych motocykli i eksportowano je do 60 krajów. W 1955 Horex wypuścił na rynek inny interesujący model, dwucylindrowego Imperatora 500 cm3, lecz kryzys w branży motocyklowej nie pozwolił wykorzystać potencjału tej konstrukcji. Model Horex Regina pozostał w produkcji do 1956, kiedy to firma całkowicie zarzuciła motocykle. Jeszcze przez dwa lata Horex zajmował się produkcją mopedów oraz wytwarzał części dla koncernu Daimler-Benz, aż w 1960 Daimler-Benz ostatecznie przejął tę firmę.

Lata produkcji: 1948-1956.

Silnik: jednocylindrowy górnozaworowy 342 cm3, chłodzony powietrzem, moc 15 KM (wersja sportowa – 20 HP).

Skrzynia biegów: nożna, cztery przełożenia

Maksymalna prędkość: 122 km/h (wersja sportowa 126 km/h)

[img] [img] [img] [img]

[img] [img] [img] [img]