![[img]](/file/husqvarna/img_1.jpg)
Motocykl Husqvarna z 1930. Model turystyczny 248 cm3 z instalacją elektryczną Boscha. W katalogu firmy oznaczony jako nr 30.
Husqvarna u początku swego istnienia to był koncern zbrojeniowy, zaopatrujący w karabiny armię szwedzką od 1689. Jak wielu innych, pod koniec XIX wieku zajął się produkcją rowerów, a w 1903 przeszedł do produkcji motocykli. W 1920 otworzyli własny zakład produkcyjny wyspecjalizowany w wytwarzaniu silników. Ich pierwszą własną konstrukcją był silnik dolnozaworowy typu V-twin o pojemności 550 cm3, podobny do silników Harley-Davidsona i Indiana z tego okresu.
Z początku zajmowali się produkcją motocykli szosowych, do drugiej wojny światowej startowali w wyścigach ulicznych takich jak Isle of Man TT. Później wyspecjalizowali się w motocyklach offroadowych.
![[img]](/file/husqvarna/img_3.jpg)
W 1987 oddział motocyklowy Husqvarny (tylko motocyklowy, nie działy zajmujące się produkcją pił spalinowych itp.) został sprzedany włoskiej firmie motocyklowej Cagiva, a w czerwcu 2007 odkupiony przez BMW. Jako filia BMW specjalizuje się w motocyklach crossowych, enduro i supermoto.


![[img]](/file/husqvarna/img_4_t.jpg)
![[img]](/file/husqvarna/img_5_t.jpg)
![[img]](/file/husqvarna/img_6_t.jpg)
![[img]](/file/husqvarna/img_7_t.jpg)
![[img]](/file/husqvarna/img_8_t.jpg)
![[img]](/file/husqvarna/img_9_t.jpg)
![[img]](/file/husqvarna/img_10_t.jpg)
![[img]](/file/husqvarna/img_11_t.jpg)
![[img]](/file/husqvarna/img_12_t.jpg)
![[img]](/file/husqvarna/img_13_t.jpg)
![[img]](/file/husqvarna/img_14_t.jpg)
![[img]](/file/husqvarna/img_15_t.jpg)
![[img]](/file/husqvarna/img_16_t.jpg)
![[img]](/file/husqvarna/img_17_t.jpg)
![[img]](/file/husqvarna/img_18_t.jpg)
![[img]](/file/husqvarna/img_19_t.jpg)