pl en
Your web browser is too old or does not support JavaScript. This page will not display as intended.

Indian Big Chief 1923

[img]

Indian Big Chief. Motocykl pochodzi z 1923, pierwszego roku produkcji. Model był w sprzedaży do 1928. Od swego kuzyna, modelu Indian Chief (Chief z silnikiem 61 cali czyli 998 cm3, oparty z kolei na wcześniejszym modelu Scout, pojawił się w 1922) Big Chief różnił się głównie pojemnością silnika; tutaj zastosowano większy silnik, 74 cali sześciennych czyli 1206 cm3. Zarówno Big Chief jak i Chief okazały się sukcesem. Użyto w nich silnika typu V-twin z cylindrami ustawionymi pod katem 42 stopni, z gaźnikiem Indian Schebler i magneto Splitdorfa. Rama została przekonstruowana i wzmocniona. Zbudowano ją tak, by siodełko kierowcy można było umieścić jak najniżej. Na kierownicy znajdowało się pokrętło gazu (po lewej) i regulacja wyprzedzenia zapłonu (po prawej). Przewody częściowo ukryte były w kierownicy, a ich odsłonięta część miała oplot skórzany. Pedał hamulca był po prawej, a sprzęgło – po lewej stronie motocykla. Do tego dochodziła umieszczona przy baku dźwignia odprężnika. Światło przednie i tylne oraz klakson były zasilane z generatora firmy Splitdorf lub 6-woltowego akumulatora Vico. Lampę przednią i tylną włączało się jednym przełącznikiem, umieszczonym razem z prędkościomierzem w obudowie przykręconej do górnej części ramy, ponad bakiem. Motocykl malowany był na czerwono, w odcieniu zwanym Indian Red, ze złotymi szparunkami. Standardowe wyposażenie obejmowało lampę przednią działającą w dwóch trybach (światło krótkie/długie), lampkę tylną, prędkościomierz, klakson, pudełko narzędziowe wraz z zestawem narzędzi i amortyzowane siodełko Mesingera. Nie obejmowało natomiast bagażnika, który trzeba było kupić osobno. Na pokrywie sprzęgła dla motocykli z rocznika 1923 znajduje się wytłoczony napis "Hendee Manufacturing Co...". Pod koniec następnego roku napis ten zmieniono na "Indian Motocycle Co, Springfield Mass. USA".

Big Chief był modelem polecanym do „ciężkiej pracy” czyli np. do jazdy z wózkiem bocznym. Rekomendowano go także dla policji i do innych zdań, gdzie wymagana była jak największa prędkość i moc.

[img] [img] [img] [img]

[img] [img] [img] [img]

[img] [img] [img] [img]

[img] [img] [img]