Italjet to firma specjalizująca się głównie w produkcji motocykli i skuterów, założona przez rodzinę Tartarini w 1959. Ich pierwszy model, z silnikiem MZ 125cm3, pojawił się w 1961. Rok później - Italjet 50, pierwszy moped Tartariniego. W 1965 zadebiutowały: Mustang 50 SS i Vampiro 50. Pod koniec lat 60-tych, dzięki przyjaźni Tartariniego z Floydem Clymerem, byłym amerykańskim pilotem i nabywcą marki Indian, Italjet zaczął produkować na zamówienie Clymera nowe modele: z silnikiem Velocette 500 cm3 i z silnikiem Royal Enfield 750cm3 (mimo że co do legalności stosowania znaku firmowego Indiana w tym przypadku opinie są podzielone).
W 1969 Italjet zaczął produkcję kolejnego olbrzyma, motocykla Grifon 650, opartego na brytyjskim Triumph T120. To był jednyny przypadek, gdy Triumph Engineering zgodziło się użyczyć swój silnik innej marce motocykli.
W 1972 Italjet zajął się importem i dystrybucją motocykli Yamaha. Stało się to inspiracją do stworzenia własnego lekkiego motocykla, Buccaner 125, który wygrywał włoskie wyścigi w kategorii juniorów w latach 1973-1975.
W 1979 Italjet nawązał współpracę z Bultaco, Jej efektem było opracowanie calkiem nowego modelu, zwanego 350T. W 1982 pojawił się Road Master 350, a 1983 – Scott 350, czterosuwowy motocykl trialowy. W 1985 Italjet wprowadził Piuma Trial T3 350, ulepszoną wersję 350T. Piuma był też dostępny w wersji 250 cm3. (z www.autoevolution.com)
Lata 90-te były jeszcze znakomite dla firmy, potem sprzedaż zaczęła spadać pod wpływem masowego importu tanich produktów azjatyckich. W 2003 Italjet popadł w kłopoty finansowe, zmuszony był zaprzestać działalności wyścigowej, pozbyć się części bazy produkcyjnej i sprzedać wiele modeli, np. skuter Scoop. Jednak część firmy przetrwała i nadal pozostaje w rękach rodziny Tartarini.