Rower Adler z silnikiem doczepnym Richarda Küchena.
Richard Küchen to znany niemiecki konstruktor, urodzony w 1898 w Bielefeld. Od roku 1912 pracował w kilku firmach samochodowych. W czasie I wojny, by uniknąć wyjazdu na front, studiował inżynierię i zarazem pracował jako instruktor pilotażu. W 1918 otworzył własną firmę i zaprojektował pierwsze własne "K-silniki"; najpierw chłodzony wodą dwusuw, potem czterosuw OHV o pojemności 350 cm3 z autorskimi rozwiązaniami w zakresie rozprowadzania oleju. Od 1924 silniki Küchena były robione w zakładach Schiele-Bruchsaler w Baden-Baden, a po roku 1927 produkowała je spółka Maschinenbau-Gesellschaft Heilbronn. W 1928 powstał silnik trójzaworowy, najsłynniejsza konstrukcja Küchena.
W 1931 Küchen zaczął pracować dla firmy Triumph, potem dla Zundappa. Później przeszedł do DKW, a na koniec do Victorii. Gdy rozpoczęła się II wojna światowa, znów trafił do biura konstrukcyjnego Zundappa. Wziął udział, między innymi, w tworzeniu zadalnie sterowanego czołgu Goliath. Po wojnie Richard Küchen wraz z rodziną przeniósł się do Ingolstadt i znów zaczął budować własną firmę, zaczynając od paru częściowo zrujnowanych baraków. Firma ta, Motomak Motoren- und Maschinenbau, produkowała głównie części samochodowe dla większych wytwórni. Richard Küchen zmarł w Ingolstadt w roku 1974.