![[img]](/file/la_cyclette_peugeot/img_1.jpg)
La Cyclette to rzadko spotykany francuski silnik doczepny z 1923. Sprzedawano go oddzielnie, do montażu na dowolnym rowerze. Ten zamocowano na rowerze marki Peugeot z tego samego okresu.
Cycles Peugeot. Młody Armand Peugeot wybrał się w podróż do Anglii w 1881. Rok później wrócił do Francji jako wielki zwolennik wynalazku na dwóch kołach i natychmiast zajął się rozwijaniem jego produkcji. Pierwszą konstrukcją Peugeota byl welocyped. Na paryską Wystawę Światową w roku 1889 przygotował coś jeszcze oryginalniejszgo; trójkołowiec z napędem parowym. W tym wczesnym okresie działalności firmy Peugeot rowery i narzędzia były jej głównymi produktami. Od roku 1892 Armand Peugeot zajął się też produkcją samochodów z silnikami Daimlera. Wkrótce postanowił się skoncentrować na branży motorowej i w 1927 produkcję rowerów oddzielono, tworząc firmę Cycles Peugeot.


![[img]](/file/la_cyclette_peugeot/img_3_t.jpg)
![[img]](/file/la_cyclette_peugeot/img_4_t.jpg)
![[img]](/file/la_cyclette_peugeot/img_5_t.jpg)
![[img]](/file/la_cyclette_peugeot/img_6_t.jpg)
![[img]](/file/la_cyclette_peugeot/img_7_t.jpg)
![[img]](/file/la_cyclette_peugeot/img_8_t.jpg)
![[img]](/file/la_cyclette_peugeot/img_9_t.jpg)
![[img]](/file/la_cyclette_peugeot/img_10_t.jpg)
![[img]](/file/la_cyclette_peugeot/img_11_t.jpg)
![[img]](/file/la_cyclette_peugeot/img_12_t.jpg)
![[img]](/file/la_cyclette_peugeot/img_13_t.jpg)
![[img]](/file/la_cyclette_peugeot/img_14_t.jpg)
![[img]](/file/la_cyclette_peugeot/img_15_t.jpg)
![[img]](/file/la_cyclette_peugeot/img_16_t.jpg)
![[img]](/file/la_cyclette_peugeot/img_17_t.jpg)
![[img]](/file/la_cyclette_peugeot/img_18_t.jpg)
![[img]](/file/la_cyclette_peugeot/img_19_t.jpg)