Labinal Micromoteur z 1922. Rzadki francuski silnik doczepny z lat dwudziestych, do renowacji. Gaźnik jest niewłaściwy, brak kilku drobnych elementów.
Paryska firma Labinal zajmowała się wytwarzaniem silników doczepnych do rowerów. Silniki Labinal Micromoteurs pojawiły się w roku 1922, a ich produkcja zakończyła się w 1928. Była to świetna konstrukcja. Niestety były tak drogie w produkcji, że mogli sobie na nie pozwolić tylko bogaci ludzie. Rowerów z takimi silnikami dżentelmeni używali do niedzielnych przejażdżek po Champs Elysees.
Obecnie pozostało tych silników bardzo niewiele. Ich pojemność wynosiła od 38 cm3 do 50cm3. Mocowano je nad przednim kołem, które było napędzane za pośrednictwem rolki. Silniki Labinal nie były łatwe w obsłudze; cyklista miał pełne ręce roboty w czasie jazdy, a uruchomienie silnika wymagało bardzo intensywnego pedałowania. Nie różniło się to jednak wiele od techniki jazdy motocyklami produkowanymi na początku dwudziestego stulecia.
Patrz też: rower z silnikiem Labinal Micromoteur. To drugi egzemplarz silnika Labinal w tej kolekcji.