Labinal Micromoteur z 1922. Rzadki francuski silnik doczepny z lat dwudziestych, do renowacji. Gaźnik jest niewłaściwy, brak kilku drobnych elementów.
Paryska firma Labinal zajmowała się wytwarzaniem silników doczepnych do rowerów. Silniki Labinal Micromoteurs pojawiły się w roku 1922, a ich produkcja zakończyła się w 1928. Była to świetna konstrukcja. Niestety były tak drogie w produkcji, że mogli sobie na nie pozwolić tylko bogaci ludzie. Rowerów z takimi silnikami dżentelmeni używali do niedzielnych przejażdżek po Champs Elysees.
![[img]](/file/labinal_micromoteur_1922/img_2.jpg)
Obecnie pozostało tych silników bardzo niewiele. Ich pojemność wynosiła od 38 cm3 do 50cm3. Mocowano je nad przednim kołem, które było napędzane za pośrednictwem rolki. Silniki Labinal nie były łatwe w obsłudze; cyklista miał pełne ręce roboty w czasie jazdy, a uruchomienie silnika wymagało bardzo intensywnego pedałowania. Nie różniło się to jednak wiele od techniki jazdy motocyklami produkowanymi na początku dwudziestego stulecia.
![[img]](/file/labinal_micromoteur_1922/img_3.jpg)
![[img]](/file/labinal_micromoteur_1922/img_4.jpg)
Patrz też: rower z silnikiem Labinal Micromoteur. To drugi egzemplarz silnika Labinal w tej kolekcji.


![[img]](/file/labinal_micromoteur_1922/img_5_t.jpg)
![[img]](/file/labinal_micromoteur_1922/img_6_t.jpg)
![[img]](/file/labinal_micromoteur_1922/img_7_t.jpg)
![[img]](/file/labinal_micromoteur_1922/img_8_t.jpg)
![[img]](/file/labinal_micromoteur_1922/img_9_t.jpg)
![[img]](/file/labinal_micromoteur_1922/img_10_t.jpg)
![[img]](/file/labinal_micromoteur_1922/img_11_t.jpg)