pl en
Your web browser is too old or does not support JavaScript. This page will not display as intended.

[img]

Niezwykły niemiecki silnik rowerowy o pojemności 18 cm3 – "dwusuwowy diesel". Silnik nie posiada układu zapłonowego, zapłon następuje w wyniku sprężenia mieszanki jak w silniku diesla. Nie ma jednak układu wtryskowego - paliwo jest mieszane z powietrzem przed zassaniem do cylindra. Zapłon następuje więc gdy warunki podczas sprężania mieszanki w cylindrze staną się odpowiednie. Sterowanie zapłonem odbywa się dzięki zmianie kompresji możliwej dzięki ruchomemu cylindrowi. Silnik montowany był pod osią pedałów i napędzał tylne koło za pośrednictwem rolki.

[img] Autorem tej konstrukcji był niemiecki wynalazca, Hermann Teegen (po lewej) urodzony w roku 1899, zmarły w 1962. Opracował kilka silników tego typu, trzy z nich opatentował. Jeden z prototypów wszedł do seryjnej produkcji. Produkcję rozpoczęto w 1950, a do 1954 sprzedano 51 000 tych silników.

[img] [img] [img] [img]