Łucznik Extra, przedwojenny polski rower produkowany przez Państwowe Wytwórnie Uzbrojenia.
"Od 1929 roku w Fabryce Broni w Radomiu, wchodzącej w skład Państwowych Wytwórni Uzbrojenia (PWU), rozpoczęto wytwarzanie rowerów. Pomysł okazał się bardzo trafny, a zatrudnienie przy tym znalazło prawie 460 pracowników. Po dwóch latach produkcji katalog fabryczny oferował już 13 typów pojazdów, a w latach 1936 - 1939 liczba ta wzrosła do 18. Oferta handlowa obejmowała rowery młodzieżowe (dla chłopców i dziewcząt), damskie, turystyczne, sportowe oraz wyścigowe. Fabryka wykonywała samodzielnie wszystkie elementy ram, łożysk, osi oraz przekładni. Opanowano również produkcję tylnych piast hamulcowych typu "Torpedo", wzorowanych początkowo na wyrobach angielskiej firmy ASF (...) Rowery produkowane w Radomiu sprzedawano pod marką fabryczną "Łucznik" i "Łucznik Extra". Podstawowym kolorem ramy był czarny, lecz można było zamówić za dopłatą 4,70 zł, jeden z dodatkowych sześciu kolorów: zielony, chabrowy, wiśniowy, perłowy, khaki i kolor o nazwie hawana. Ceny rowerów kształtowały się (według katalogu z 1936 roku) od 127 zł za rower dla chłopców, poprzez 150 zł za pojazd turystyczny, 170 zł za damski specjalny, 176 zł za pojazd z urządzeniem "cyklo", do 211 zł za rower wojskowy. Zakup był możliwy także przez zamianę akcji pożyczki narodowej, czym można było pokryć 70% wartości roweru. Według katalogu z 1939 roku, ceny lekko spadły, np. rower wojskowy kosztował już tylko 200 zł, turystyczny (Typ II) 135 zł, a "cyklo górski" (Typ III) 162 zł..." (z artykułu "Stalowe konie z Radomia. Historia biznesowego sukcesu", nowahistoria.interia.pl/ii-rzeczpospolita)