pl en
Your web browser is too old or does not support JavaScript. This page will not display as intended.

Moto Guzzi Sport 500 1927

[img]

Moto Guzzi 2 VT z roku 1927, sportowy motocykl budowany od 1923. Czterosuwowy silnik jednocylindrowy w układzie poziomym o pojemności 499 cm3. Prędkość maksymalna 75 mil na godzinę (120,7 km/h), 17 KM. Gdy w 1924 czterozaworowy C4V przejął rolę maszyny reprezentującej firmę na wyścigach, ten model stał się dostępny dla szerokiej publiczności.

„W 1920 Carlo Guzzi zaprezentował światu swój pierwszy motocykl z jednocylindrowym silnikiem 500 cm3 w układzie poziomym, z czterema zaworami i rozrządem OHC. Był to jednak tylko prototyp, i gdy w następnym roku przed firmą stanęło zadanie wdrożenia produkcji seryjnej, trzeba go było uprościć z powodu wysokich kosztów. Zdecydowano się na dwa zawory i rozrząd mieszany IOE. W 1923 Moto Guzzi opracował swój pierwszy dwuzaworowy model wyścigowy, 2VT (VT oznacza „valvole in testa” czyli zawór w głowicy). Pozostał on w produkcji do 1934, choć w 1928 wprowadzono zmiany w ramie i zawieszeniu. Jednak w 1924 Carlo Guzzi, teraz już pewien komercyjnego sukcesu, wrócił do swego pierwotnego pomysłu i skonstruował czterozaworowy C4V (...). Linię maszyn z jednocylindrowym silnikiem w układzie poziomym firma kontynuowała aż do 1976, tworząc zarówno modele wyścigowe jak użytkowe. Wykorzystywano ten pomysł przy budowie motocykli wojskowych, policyjnych, a nawet w trójkołowych pojazdach dostawczych.” (z eatsleepride.com)

[img] [img] [img] [img]

[img] [img] [img] [img]