pl en
Your web browser is too old or does not support JavaScript. This page will not display as intended.

Munch 4 TTS 1200 1971

[img]

Münch TTS 1200 „Mammut” z 1971.

Friedel Münch, urodzony w 1927, był utalentowanym niemieckim konstruktorem. Po ukończeniu uniwersytetu otworzył własny warsztat i wyspecjalizował się w motocyklach Horex. Jednak jego marzeniem było zbudowanie własnego, perfekcyjnego motocykla. W 1966 powstał „Mamut” z czterosuwowym, czterocylindrowym silnikiem NSU 1000 cm3. Münch zdecydował się na klasyczną podwójną ramę stalową i osadził w niej silnik poprzecznie. Później zmienił silnik na 1100 cm3, a wreszcie zdecydował się korzystać z silników NSU 1200 cm3. Ulepszył je tak, że jego motocykl osiągnął moc 88 KM i prędkość maksymalną ponad 200 km/h. Aby rozpocząć produkcję seryjną, potrzebował partnera; stał się nim amerykański milioner i entuzjasta motocykli, Floyd Clymer.

[img] Z jego pomocą Münch zbudował 137 sztuk przez pierwsze trzy lata . W 1970 Clymer sprzedał swe udziały George'owi Bellowi, który zainwestował w budowę nowej fabryki w Altenstadt. Münch zaczął w niej budować potężne motocykle turystyczne oparte na modelu Münch-4. Dla zmniejszenia wagi pojazdu wprowadził części odlewane z lekkich stopów, stosowanych w lotnictwie. Większość motocykli była dostosowywana do życzeń klientów; baki, przednie lampy i inne elementy były indywidualizowane. W swej epoce Mamut był najszybszym, najpotężniejszym i najdroższym seryjnie produkowanym motocyklem świata.

[img] [img] [img] [img]

[img] [img] [img] [img]