![[img]](/file/new_era_1911/img_1.jpg)
New Era, amerykański motocykl z roku 1911. Pozostało ich zaledwie kilka (pewne jest istnienie tylko dwóch), a to jedyny zachowany egzemplarz z zapłonem bateryjnym. Motocykl wyposażony jest w silnik 500 cm3 z ręcznym rozrusznikiem, sprzęgło z dwustopniową przekładnią planetarną i nożny hamulec klockowy na bębnie tylnego koła.
Motocykle New Era budowane były w latach 1909-1913 przez New Era Autocycle Company z Dayton w stanie Ohio. Pojazdy firmy New Era miały otwartą ramę i szeroki podnóżek, tak że jazda nimi przypominała jazdę skuterem. Sprzedawano je w wersji jedno- oraz dwuosobowej, z bakiem przesuniętym do tyłu i dodatkowym siedzeniem dla pasażera. Reklamowane były jako pojazdy którymi można jechać "wszędzie i w każdych warunkach". Firma zbankrutowała w 1914.
Zdjęcie z roku 1911 (podziękowania dla www.ghmchs.org)


![[img]](/file/new_era_1911/img_4_t.jpg)
![[img]](/file/new_era_1911/img_5_t.jpg)
![[img]](/file/new_era_1911/img_6_t.jpg)
![[img]](/file/new_era_1911/img_7_t.jpg)
![[img]](/file/new_era_1911/img_8_t.jpg)
![[img]](/file/new_era_1911/img_9_t.jpg)
![[img]](/file/new_era_1911/img_10_t.jpg)
![[img]](/file/new_era_1911/img_11_t.jpg)
![[img]](/file/new_era_1911/img_12_t.jpg)
![[img]](/file/new_era_1911/img_13_t.jpg)
![[img]](/file/new_era_1911/img_14_t.jpg)
![[img]](/file/new_era_1911/img_15_t.jpg)
![[img]](/file/new_era_1911/img_16_t.jpg)
![[img]](/file/new_era_1911/img_17_t.jpg)
![[img]](/file/new_era_1911/img_18_t.jpg)
![[img]](/file/new_era_1911/img_19_t.jpg)