![[img]](/file/nsu1/img_1.jpg)
NSU 301 T produkowany był w latach 1929-1930. Należał do pierwszej serii motocykli NSU przeznaczonych do turystyki. Wyposażono go w czterosuwowy silnik dolnozaworowy o pojemności 298cm3 i mocy 7 KM oraz w trójstopniową skrzynię biegów, a także amortyzowane siodełko na sprężynach, podnóżki i tłumik. Maksymalna prędkość motocykla to 85 km/h.
W końcu lat 20-tych NSU oferowało kilka blisko spokrewnionych modeli „T” (turystycznych), różniących się pojemnością. Były to jednocylindrowe czterosuwy z bakiem umieszczonym pod ramą. Do tej grupy należały: 201T (199 cm3, 4,5 KM, prędkość maksymalna: 65 km/h, 12900 sztuk zbudowanych w latach 1929-1930), 251T (249 cm3, 6 KM, prędkość maksymalna: 75 km/h, 400 sztuk zbudowanych w latach 1928-1929), oraz 301T, model wyprodukowany w ponad 9300 egzemplarzach. W 1929 dołączył do rodziny także 501T (poniżej)
NSU 501 T, zdjęcie z początku lat 30-tych (z hubler.de)


![[thumb:img_4.jpg]](/file/nsu1/img_4_t.jpg)
![[thumb:img_5.jpg]](/file/nsu1/img_5_t.jpg)
![[thumb:img_6.jpg]](/file/nsu1/img_6_t.jpg)
![[thumb:img_7.jpg]](/file/nsu1/img_7_t.jpg)
![[thumb:img_8.jpg]](/file/nsu1/img_8_t.jpg)
![[thumb:img_9.jpg]](/file/nsu1/img_9_t.jpg)
![[thumb:img_10.jpg]](/file/nsu1/img_10_t.jpg)
![[thumb:img_11.jpg]](/file/nsu1/img_11_t.jpg)