![[img]](/file/nsu_501_ts/img_10.jpg)
NSU 501 TS, jeden z najbardziej luksusowych modeli NSU z lat 30-tych. Silnik 494 cm3 z rozrządem dolnym (SV) o mocy 12.5 konia mechanicznego. Produkcja trwała od 1930 do 1936 roku.
Numer ramy pojazdu został sprawdzony w archiwach zarządzanych przez spółkę NSU Gmbh, powołaną przez Audi AG. W tym egzemplarzu modelu 501 TS zachował się oryginalny silnik z numerem 132099. Motocykl opuścił fabrykę w dniu 3 lipca 1930 i został wysłany do Karla Hartkorna zamieszkałego w Wangen, w Bawarii. Był pomalowany na czarno, bez szparunków. Wyposażono go w gaźnik firmy Amal oraz reflektor, klakson, akumulator i prądnicę firmy Bosch (wszystkie informacje dzięki uprzejmości NSU Gmbh).
Podstawowe dane techniczne modelu NSU 501 TS:
silnik: jednocylindrowy, czterosuwowy
średnica cylindra/skok: 80x99 mm
pojemność: 494 cm3
stopień sprężania: 1 : 4,6
moc: 12,5 hp/4.250 rpm
świeca zapłonowa: Bosch
gaźnik: Amal
sprzęgło: wielotarczowe suche
skrzynia biegów: trzystopniowa
napęd: łańcuch rolkowy
prędkość maksymalna: 100 km/h
rama: stalowa spawana
amortyzacja przodu: sprężynowa
pojemność zbiornika paliwa: 13 l
szerokość: 830 mm
długość: 2175 mm
hamulec przedni: ręczny
hamulec tylny: nożny
masa własna: 185 kg


![[thumb:img_13.jpg]](/file/nsu_501_ts/img_13_t.jpg)
![[thumb:img_5.jpg]](/file/nsu_501_ts/img_5_t.jpg)
![[thumb:img_2.jpg]](/file/nsu_501_ts/img_2_t.jpg)
![[thumb:img_3.jpg]](/file/nsu_501_ts/img_3_t.jpg)
![[thumb:img_4.jpg]](/file/nsu_501_ts/img_4_t.jpg)
![[thumb:img_6.jpg]](/file/nsu_501_ts/img_6_t.jpg)
![[thumb:img_7.jpg]](/file/nsu_501_ts/img_7_t.jpg)
![[thumb:img_9.jpg]](/file/nsu_501_ts/img_9_t.jpg)
![[thumb:img_11.jpg]](/file/nsu_501_ts/img_11_t.jpg)
![[thumb:img_12.jpg]](/file/nsu_501_ts/img_12_t.jpg)
![[thumb:img_14.jpg]](/file/nsu_501_ts/img_14_t.jpg)
![[img]](/file/nsu_501_ts/img_1_t.jpg)