pl en
Your web browser is too old or does not support JavaScript. This page will not display as intended.

[img]

"15 lutego 1936 roku na salonie motoryzacyjnym w Berlin–Kaiserdamm debiutował NSU Quick (...) Lekki motocykl o pojemności 100 cm3 posiadał jednocylindrowy, dwusuwowy silnik o mocy 2,75 KM i rozwijał prędkość 55 km/h. (...) był produkowany w wersji damskiej i męskiej.

[img] Cena 290 Reichsmarek była tak skalkulowana, by wykwalifikowany robotnik czy sekretarka mogli nabyć go po kilku miesiącach pracy. Dodajmy, że zarobki 100 RM miesięcznie uznawano za dobre, a litr benzyny kosztował 30 fenigów. Jeszcze w 1936 roku rozpoczęto eksport do kilkunastu krajów Europy, w tym także do Polski. NSU Quick stał się najbardziej popularnym pojazdem swojej epoki i jednocześnie najtańszym motocyklem na świecie, niemalże archetypem klasy '100'”. z autonostalgia.org

[img] NSU Quick, zdjęcie z lat 30-tych (z hubler.de)

[img] [img] [img] [img]

[img] [img] [img] [img]

[img] [img] [img] [img]

[img] [img]