![[img]](/file/nsu_quick_1936/img_1.jpg)
"15 lutego 1936 roku na salonie motoryzacyjnym w Berlin–Kaiserdamm debiutował NSU Quick (...) Lekki motocykl o pojemności 100 cm3 posiadał jednocylindrowy, dwusuwowy silnik o mocy 2,75 KM i rozwijał prędkość 55 km/h. (...) był produkowany w wersji damskiej i męskiej.
Cena 290 Reichsmarek była tak skalkulowana, by wykwalifikowany robotnik czy sekretarka mogli nabyć go po kilku miesiącach pracy. Dodajmy, że zarobki 100 RM miesięcznie uznawano za dobre, a litr benzyny kosztował 30 fenigów. Jeszcze w 1936 roku rozpoczęto eksport do kilkunastu krajów Europy, w tym także do Polski. NSU Quick stał się najbardziej popularnym pojazdem swojej epoki i jednocześnie najtańszym motocyklem na świecie, niemalże archetypem klasy '100'”. z autonostalgia.org
NSU Quick, zdjęcie z lat 30-tych (z hubler.de)


![[img]](/file/nsu_quick_1936/img_4_t.jpg)
![[img]](/file/nsu_quick_1936/img_5_t.jpg)
![[img]](/file/nsu_quick_1936/img_6_t.jpg)
![[img]](/file/nsu_quick_1936/img_7_t.jpg)
![[img]](/file/nsu_quick_1936/img_8_t.jpg)
![[img]](/file/nsu_quick_1936/img_9_t.jpg)
![[img]](/file/nsu_quick_1936/img_10_t.jpg)
![[img]](/file/nsu_quick_1936/img_11_t.jpg)
![[img]](/file/nsu_quick_1936/img_12_t.jpg)
![[img]](/file/nsu_quick_1936/img_13_t.jpg)
![[img]](/file/nsu_quick_1936/img_14_t.jpg)
![[img]](/file/nsu_quick_1936/img_15_t.jpg)
![[img]](/file/nsu_quick_1936/img_16_t.jpg)
![[img]](/file/nsu_quick_1936/img_17_t.jpg)