![[img]](/file/oec_duplex/img_1.jpg)
Brytyjski motocykl OEC Duplex z roku 1931 z silnikiem JAP 500cm3.
Reklama prasowa motocykla OEC z zawieszeniem typu Duplex z roku 1926
Motocykle OEC (od: Osborn Engineering Company) produkowano w Wielkiej Brytanii w latach 1901-1954. Frederick Osborn, założyciel firmy, zaczął od konstruowania motocykli z silnikami Minerva i MMC. Po pierwszej wojnie jego syn, John Osborn, wznowił produkcję motocykli pod nazwą OEC-Blackbourne. Później skrócono ją do OEC. W czasie wielu lat swego działania OEC wypuszczał na rynek ciężkie maszyny z silnikami typu V-twin produkcji JAP, Blackbourne i Matchless. Po drugiej wojnie światowej zastąpiły je lekkie modele z silnikami Villiersa, 122 oraz 197 cm3. W 1952 pojawił się jeszcze Apollo z silnikiem SV 248cm3 firmy Brockhouse. Żaden z powojennych modeli nie zdobył większej popularności i w 1954 produkcję wstrzymano. Wytwórnie motocykli OEC mieściły się w Portsmouth i w Gosport.


![[thumb:img_2.jpg]](/file/oec_duplex/img_2_t.jpg)
![[thumb:img_3.jpg]](/file/oec_duplex/img_3_t.jpg)
![[thumb:img_4.jpg]](/file/oec_duplex/img_4_t.jpg)
![[thumb:img_6.jpg]](/file/oec_duplex/img_6_t.jpg)
![[thumb:img_7.jpg]](/file/oec_duplex/img_7_t.jpg)
![[thumb:img_8.jpg]](/file/oec_duplex/img_8_t.jpg)
![[thumb:img_9.jpg]](/file/oec_duplex/img_9_t.jpg)
![[thumb:img_10.jpg]](/file/oec_duplex/img_10_t.jpg)
![[thumb:img_11.jpg]](/file/oec_duplex/img_11_t.jpg)
![[thumb:img_12.jpg]](/file/oec_duplex/img_12_t.jpg)
![[thumb:img_13.jpg]](/file/oec_duplex/img_13_t.jpg)
![[thumb:img_14.jpg]](/file/oec_duplex/img_14_t.jpg)
![[thumb:img_5.jpg]](/file/oec_duplex/img_5_t.jpg)
![[thumb:img_15.jpg]](/file/oec_duplex/img_15_t.jpg)