pl en
Your web browser is too old or does not support JavaScript. This page will not display as intended.

Peugeot MD2 1912

Peugeot model MD2 z roku 1912, z silnikiem o pojemności 380 cm3.

[img]

"Peugeot dostrzegł zapotrzebowanie na niedrogie lekkie motocykle i w 1910 wprowadził na rynek lekki model z silnikiem typu V-twin, z dwoma cylindrami ustawionymi pod kątem 45 stopni, z atmosferycznymi zaworami ssącymi i napędem pasowym (...) Ten niewielki pojazd okazał się łatwy w prowadzeniu, dobrze zapalał i rzadko się psuł. Choć ważył tylko 40 kg, mógł rozwijać prędkość do 160 km/h. W 1913 powstała nowa, ulepszona wersja tego motocykla, typ MD2, z silnikiem 380 cm3. W kolejnym, 1914 roku zmieniono kształt baku z cylindrycznego na prostokątny, gdyż taki był bardziej zgodny z aktualną modą. Motocykl MD2 odniósł znaczący sukces wyścigu drogowym Paryż-Nicea w kwietniu 1913, odtąd znany był więc pod nazwą 'Paryż-Nicea'" z http://www.oldbike.eu

[img]

[img] [img] [img] [img]

[img] [img] [img] [img]

[img] [img] [img] [img]

[img] [img] [img] [img]

[img] [img]