![[img]](/file/raleigh/img_1.jpg)
Luksusowy chromowany rower Raleigh z końca lat 70-tych. Srebrzysty "Boss-Bike" był produkowany w fabryce Raleigha w Nottingham oraz w ich afrykańskiej filii, położonej w Nigerii; Nigeria w tym czasie była największym zagranicznym rynkiem firmy.
![[img]](/file/raleigh/img_18.jpg)
Sir Frank Bowden kupił małą wytwórnię rowerów przy Raleigh Street w Nottingham w roku 1887. Nazwa ulicy stała się nazwą firmy: Raleigh Bicycle Company zarejestrowano w 1890. W 1897 A. A Zimmerman zwany "Zimmy" (po lewej) zdobył dla Raleigha pierwsze mistrzostwo świata. W 1902 do Raleigha dołączył Sturmey Archer. Ich słynna piasta z wbudowanym trójstopniowym przełożeniem pojawiła się na rynku w 1903. Bowden prowadził firmę osobiście do 1932. W chwili gdy przeszedł na emeryturę, roczna produkcja Raleigha osiągnęła poziom 62 tysięcy rowerów rocznie. W 1943 Raleigh wykupił starą brytyjską markę rowerową, Rudge-Whitworth, a w 1960 połączył się z grupą TI, zarządzającą markami Phillips, Hercules, Norman i Sun; w ten sposób Raleigh stał się największym producentem rowerów na świecie.


![[thumb:img_2.jpg]](/file/raleigh/img_2_t.jpg)
![[thumb:img_3.jpg]](/file/raleigh/img_3_t.jpg)
![[thumb:img_4.jpg]](/file/raleigh/img_4_t.jpg)
![[thumb:img_5.jpg]](/file/raleigh/img_5_t.jpg)
![[thumb:img_6.jpg]](/file/raleigh/img_6_t.jpg)
![[thumb:img_7.jpg]](/file/raleigh/img_7_t.jpg)
![[thumb:img_8.jpg]](/file/raleigh/img_8_t.jpg)
![[thumb:img_9.jpg]](/file/raleigh/img_9_t.jpg)
![[thumb:img_10.jpg]](/file/raleigh/img_10_t.jpg)
![[thumb:img_11.jpg]](/file/raleigh/img_11_t.jpg)
![[thumb:img_12.jpg]](/file/raleigh/img_12_t.jpg)
![[thumb:img_13.jpg]](/file/raleigh/img_13_t.jpg)
![[thumb:img_14.jpg]](/file/raleigh/img_14_t.jpg)
![[thumb:img_15.jpg]](/file/raleigh/img_15_t.jpg)