![[img]](/file/ravat/img_1.jpg)
Ravat typ Er20, francuski motocykl z roku 1930. Silnik Blackburne 350 cm3, cztery biegi. Produkowany w St. Etienne w latach 1930-1931.
![[img]](/file/ravat/img_15.jpg)
Jules Ravat (materiały z cyclomotosloire.e-monsite.com) założył wytwórnię rowerów w St. Etienne (Loire) w roku 1898.
Wytwórnia Ravata w pierwszych latach jej istnienia. Zdjęcie z roku 1900
Na początku lat 20-tych Ravat zainteresował się rynkiem motocyklowym. Pierwszym modelem Ravat jaki zdobył popularność był Bimoto o pojemności 175 cm3.
W końcu lat 20-tych i na początku 30-tych Ravat produkował motocykle typu E.R, korzystając z silników Blackburne, Zurcher i Koehler-Escoffier.
Zakłady produkcyjne Ravat w 1930.
Po wojnie Ravat produkował rowery, motocykle, mopedy, a nawet skutery: w 1952 kupił licencję na Simonettę. Firma przetrwała do roku 1958.


![[thumb:img_12.jpg]](/file/ravat/img_12_t.jpg)
![[thumb:img_9.jpg]](/file/ravat/img_9_t.jpg)
![[thumb:img_2.jpg]](/file/ravat/img_2_t.jpg)
![[thumb:img_3.jpg]](/file/ravat/img_3_t.jpg)
![[thumb:img_4.jpg]](/file/ravat/img_4_t.jpg)
![[thumb:img_5.jpg]](/file/ravat/img_5_t.jpg)
![[thumb:img_6.jpg]](/file/ravat/img_6_t.jpg)
![[thumb:img_7.jpg]](/file/ravat/img_7_t.jpg)
![[thumb:img_8.jpg]](/file/ravat/img_8_t.jpg)