![[img]](/file/rene_gillet/img_1.jpg)
René Gillet Model G z 1930 roku, z silnikiem 750 cm3
René Gillet, syn kolejarza, przeniósł się do Paryża w roku 1895 jako osiemnastolatek. Znalazł zatrudnienie w firmie zajmującej się rozmaitymi uslugami mechanicznymi. Jego pierwszym poważnym przesięwzięciem było zaprojektowanie i zbudowanie silnika doczepnego, przeznaczonego do montażu nad przednim kołem roweru. Kolejnym krokiem była budowa motocykla. René Gillet wcześnie zdał sobie sprawę, że motocykle trzeba projektować całościowo, a nie próbować je tworzyć metodą przerabiania rowerów na pojazdy silnikowe. W 1900 miał już gotowy model motocykla z silnikiem o mocy 2.75 KM w takim położeniu, jakie wkrótce uznano za standardowe. Pierwsze motocykle René Gillet były wyposażone w silniki o jednym cylindrze odchylonym w tył, podobnie jak w motocyklach Indian. W 1905 roku jego firma oferowała już 9 modeli, w tym pięć z silnikami v-twin. W roku 1922 pojawił się model G z bocznozaworowym silnikiem v-twin o pojemności - do wyboru - 750 cm3 lub 1000 cm3. Znany był jako "francuski Harley-Davidson". Model ten stał się podstawą dla motocykli René Gillet budowanych aż do lat 50-tych. Motocykle René Gillet znane były z solidności i niezawodności, dlatego też chętnie były kupowane przez wojsko i policję. Większe modele często były używane z wózkami bocznymi. Oryginalną cechą motocykli René Gillet z przełomu lat 20-tych i 30-tych było tylne zawieszenie, amortyzowane za pomocą sprężyn umieszczonych za tylnym kołem. Po drugiej wojnie światowej firma sprzedawała głównie lekkie motocykle dwusuwowe. Produkcja motocykli została wstrzymana w 1958, krótko przed wykupieniem firmy przez Peugeota.


![[thumb:img_2.jpg]](/file/rene_gillet/img_2_t.jpg)
![[thumb:img_3.jpg]](/file/rene_gillet/img_3_t.jpg)
![[thumb:img_4.jpg]](/file/rene_gillet/img_4_t.jpg)
![[thumb:img_5.jpg]](/file/rene_gillet/img_5_t.jpg)
![[thumb:img_6.jpg]](/file/rene_gillet/img_6_t.jpg)
![[thumb:img_7.jpg]](/file/rene_gillet/img_7_t.jpg)
![[thumb:img_8.jpg]](/file/rene_gillet/img_8_t.jpg)
![[thumb:img_9.jpg]](/file/rene_gillet/img_9_t.jpg)
![[thumb:img_10.jpg]](/file/rene_gillet/img_10_t.jpg)
![[thumb:img_11.jpg]](/file/rene_gillet/img_11_t.jpg)
![[thumb:img_12.jpg]](/file/rene_gillet/img_12_t.jpg)
![[thumb:img_13.jpg]](/file/rene_gillet/img_13_t.jpg)
![[thumb:img_14.jpg]](/file/rene_gillet/img_14_t.jpg)
![[thumb:img_15.jpg]](/file/rene_gillet/img_15_t.jpg)
![[thumb:img_16.jpg]](/file/rene_gillet/img_16_t.jpg)
![[thumb:img_17.jpg]](/file/rene_gillet/img_17_t.jpg)
![[thumb:img_18.jpg]](/file/rene_gillet/img_18_t.jpg)
![[thumb:img_19.jpg]](/file/rene_gillet/img_19_t.jpg)
![[thumb:img_20.jpg]](/file/rene_gillet/img_20_t.jpg)
![[thumb:img_21.jpg]](/file/rene_gillet/img_21_t.jpg)