pl en
Your web browser is too old or does not support JavaScript. This page will not display as intended.

Servi-Cycle 1945

[img]

Servi-Cycle z 1945. Motocykl pomysłu Paula Treena, dealera firmy Harley-Davidson w Baton Rouge. Treen sądził, że istnieje zapotrzebowanie na prosty motocykl dla początkujących, lecz Harley-Davidson nie był zainteresowany. W końcu lat 20-tych Treen założył więc własną firmę w Nowym Orleanie, w Luizjanie. Nazwał ją Simplex Manufacturing Corporation. Po sprawdzeniu szeregu prototypów Simplex zaczął produkcję seryjną w 1935. Na początku wytwarzał 12-15 pojazdów tygodniowo.

[img]Obok: Servi-Cycle z 1935. Servi-Cycle niewiele się zmieniał z biegiem czasu; wciąż był to lekki jednocylindrowy dwusuw o mocy 2 koni mechanicznych, zdolny rozpędzić się do ok. 65 km/h. We wczesnych modelach stosowano napęd pasowy, a silnik można było zastartować tylko z rozbiegu. Zatrzymanie następowało po odłączeniu zapłonu z pomocą uchwytu na kierownicy. Nożne sprzęgło dodano w 1941, a automatyczną skrzynię biegów wprowadzono w 1953.

Paul Treen spędzał wiele czasu w warsztacie, konsultując z inżynierami swe pomysły, w związku z czym Servi Cycle był nieustannie udoskonalany, bez oficjalnego wprowadzania na rynek nowych modeli. Minimalistyczna filozofia projektowania obowiązywała w całym czasie istnienia firmy, motocykle ewoluowały tylko nieznacznie i w latach 50-tych były już mocno przestarzałe, co spowodowało przerwanie produkcji motocykli Servi -Cycle i Automatic w 1960. Do 1975 firma robiła jeszcze gokarty i miniaturowe motocykle typu minimoto. Treen sprzedał ją trzy lata przed ostatecznym zakończeniem jej działalności.

[img][img][img][img]