Francuski sIlnik firmy Serwa z St. Etienne z lat 1947-1948, sprzedawany pod nazwą Type 75001. Jest to silnik czterosuwowy, z dwoma biegami, o pojemności 38 cm3. Zamontowany na fabrycznie dostosowanym rowerze Rallye.
W tym krótkim, nie więcej niż pięcioletnim okresie zaraz po wojnie Brytyjczyk pragnący zmotoryzować swój rower mógł zaopatrzyć go tylko w bardzo prosty silnik. Natomiast Francuzi, będący pionierami w dziedzinie produkcji silników doczepnych, wytwarzali wtedy o wiele bardziej zaawansowane konstrukcje - szybsze, wydajniejsze i o większej mocy.
Brytyjskie silniki doczepne sprzedawano po stałej cenie, francuskie pojawiały się na rynku w licznych odmianach, z ceną uzależnioną od mocy i wydajności. Koszt ich zakupu był tak wysoki, że za podobną kwotę można było nabyć cały motocykl, jednak znajdowały nabywców. Ducati ustawił poprzeczkę wysoko swym czterosuwowym silnikiem Cuccioilo (produkowanym na licencji we Francji). Czterosuwowy silnik firmy Serwa był odpowiedzią na to wyzwanie. Prototyp opracowano w 1945, w tym samym roku w którym pojawił się Velosolex.
W 1949 roku firma Serwa dopracowała się nowego modelu, określanego jako „typ 75002”. SIlnik ten spotkać można w rozmaitych rowerach, z różnymi bakami i wydechami. Jednak przedstawiony tu rower wygląda tak samo, jak model pokazany w reklamie zamieszczonej na łamach magazynu French Motorcycles w październiku 1949. Identyczny jest kształt ramy, zbiornik paliwa, nawet nietypowe błotniki są takie same.
Numer silnika to 1068.