Rower Swift z pierwszej dekady dwudziestego wieku.
Firma produkująca maszyny do szycia, Coventry Sewing Machine Company, została założona przez Jamesa Starley'a i Josiaha Turnera w roku 1863 (według innych źródeł, w 1859). Ich wytwórnia mieściła się przy King Street w Cheylesmore, Coventry. W 1869 zaczęli wytwarzać rowery i zmienili nazwę na Coventry Machinists.
"Handel rowerami w Coventry rozpoczął się dzięki założonej w 1863 wytwórni maszyn do szycia, która poszukiwała nowych rynków i możliwości zarobku. W 1868 ich paryski agent zdobył zamówienie na dostarczenie 400 welocypedów z Wielkiej Brytanii do Francji. Transakcja nie doszła do skutku z powodu wojny z Prusami, więc firma z konieczności zajęła się budowaniem rynku krajowego. W 1869 nazwa firmy została zmieniona na Coventry Machinists, a James Starley, ówczesny prezes, zajął się wprowadzaniem ulepszeń w typowych dla tamtej epoki welocypedach. Ich pierwszym ważnym modelem był Ariel; była to próba odelżenia pojazdu przez zbudowanie go wyłącznie z metalu..." z oldbike.worpress.com
W 1896 nazwa Coventry Machinists została zmieniona na Swift Cycle Company. Przez pewien czas Swift był drugim co do wielkości wytwórcą rowerów w Wielkiej Brytanii. Byli znani z rowerów dobrej jakości i nowoczesnych, a także z wyjątkowo dobrze zaprojektowanych damek. Gdy na rynku pojawiła się trójstopniowa piasta Sturmey-Archera, Swift wdrożył tę innowację natychmiast.
W 1898 Swift zajął się produkcją motocykli, a w 1900 gotowy był ich pierwszy samochód. Dla potrzeb tej nowej działalności otworzono dodatkową fabrykę w Quinton Road, Mile Lane, Coventry. W 1902 dział pojazdów motorowych usamodzielnił się i stał się odrębną firmą, Swift Motor Company. Po pierwszej wojnie obie firmy - motorowa i rowerowa - znow się jednak połączyły, przyjmując nazwę Swift of Coventry. W 1919 połowę udziałów wykupił Harper Bean, producent samochodów. Finansowe kłopoty, w które wpadł jeszcze w tym samym roku, źle się odbiły na sytuacji firmy. Mimo to Swift nadal produkował eleganckie rowery i luksusowe automobile. W 1924 cena roweru Swift w wersji standardowej wynosiła 7 funtów i 10 szylingów. W 1929 pogrążył ich Wielki Kryzys. Ze swymi drogimi, ręcznie wykonywanymi pojazdami nie mogli dłużej sprostać konkurencji.
Fabryka rowerów w Cheylesmore została ostatecznie zamknięta w 1931.