VeloVap, atrakcyjny moped z lat 1959-1961, który współzawodniczył we Francji z Velosoleksem.
VAP miał w tym czasie świetną reputację; był we Francji trzecim co do wielkości producentem silników i pojazdów motorowych tego typu. Silniki doczepne wytwarzali już od 1940 roku, a w latach pięćdziesiątych współpracowali z wieloma wytwórniami mopedów. VeloVap był znacznie lepszy od Velosoleksa, lecz był również dwukrotnie droższy. Obie firmy silnie konkurowały. Velosolex wprowadził sprzęgło w modelu 1700 i dalszych tylko dlatego, że VeloVap je miał.
Ten pojazd zachował się w stanie całkowicie oryginalnym, nie był odnawiany. Łatwo zapala i dobrze działa. Został znaleziony na jednej z francuskich giełd używanych pojazdów i części.
VeloVap ma większą moc niż Velosolex, jest też trwalszy i mniej podatny na uszkodzenia, lecz zarazem cięższy. Silniki VAP znane były z dużej mocy; w ich reklamach zawsze podkreślano fakt, że posiadanie silnika VAP pozwala nie pedałować przy jeździe pod górę.