Vincent Comet z 1952. Powszechna jest opinia, że motocykle Vincenta były najdoskonalsze na świecie. Firmie udało się połączyć szybkość z niezwykłą niezawodnością. Użytkownik musiał tylko zmieniać opony, łańcuch i szczęki hamulcowe, by pokonać pierwsze 161 tys. km. Silnik wymagał remontu pomiędzy 300 a 800 tys. km. Żywotność ramy była obliczona na 1,6 mln km. Z powodu wysokiej jakości Vincent Comet był najdroższą jednocylindrówką na świecie. Comet jest starszym bratem legendarnego modelu Vincent Black Shadow, zaprojektowanego w końcu lat 30-tych. Jego silnik typu V-twin powstał podobno ze złożenia dwóch silników modelu Vincent Comet. Jak jednak stwierdził jeden z dealerów firmy, „Comet to połowa Black Shadow, ale ta lepsza połowa“. Vincent Comet został wprowadzony na rynek w 1935 i pozostał jednym ze sztandarowych modeli firmy do 1955, gdy Vincent wstrzymał produkcję wszystkich motocykli.
„Historia motocykli Vincent zaczyna się w 1927, kiedy Phillip Vincent kupił firmę motocyklową HRD od jej właściciela, Howarda R. Daviesa. HRD zajmowało się produkcją luksusowych motocykli z silnikami JAP, lecz interes nie szedł najlepiej. Phillip Vincent miał świetny pomysł na konstrukcję tylnego zawieszenia, lecz na początku swej działalności pozostał przy silniku JAP. Zmienił zdanie w 1934, gdy wystawił trzy maszyny w wyścigu Tourist Trophy na wyspie Man i wszystkie trzy miały problemy z silnikami. Vincent natychmiast zaczął prace nad własną jednostką napędową. W rezultacie powstał Vincent Comet z chłodzonym powietrzem, czterosuwowym, jednocylindrowym silnikiem o pojemności 499 cm3, osiągającym moc 28 KM przy 5800 obr/min. Podobny silnik, choć o nieco mniejszej mocy (24 KM) został użyty w bardziej turystycznym modelu Vincent Meteor. Vincent Comet miał cztery biegi, zmieniane po prawej stronie, jak w większości starszych brytyjskich motocykli. Z łatwością utrzymywał na trasie prędkość 80-90 mil na godzinę (130-145 km/h), a prędkość maksymalna wynosiła100 mil na godzinę (ponad 160 km/h). Stosunek średnicy cylindra (84 mm) do skoku tłoka (90 mm) został dobrany z przewagą tej drugiej wartości, co czyniło silnik czułym na działanie przepustnicy. W normalnych warunkach Vincent przejeżdżał 55 mil na jednym galonie benzyny (co oznacza w przybliżeniu 4,3 litra na 100 km)“ z stevemckelvie.wordpress.com
Siedemnastoletni John Surtees na Grey Flashu, wyścigowej wersji modelu Vincent Comet. Ojciec Surteesa był londyńskim dealerem firmy Vincent, stąd marka ta stała się pierwszym wyborem słynnego sportowca. John Surtees jeździł na maszynach Vincenta, ze znakomitymi wynikami, do roku 1952. Potem dołączył do zespołu Nortona.
Przez klika lat Vincent był również producentem zmotoryzowanych rowerów. Patrz: Vincent Firefly