![[img]](/file/1888_safety/img_1.jpg)
Rower typu "safety bicycle" z roku 1888, równymi, 30-calowymi kołami i z krzyżową ramą (w latach 80-tych XIX wieku w niektórych rowerach "safety" stosowano już ramy w kształcie rombu). Zastosowano system naciągu łańcucha Josepha Batesa.
Rowery określane mianem "safety bicycles" (bezpieczne) spopularyzowały się pod koniec lat 80-tych, zastępując bicykle typu "penny-farthing" o wysokim przednim kole, zwane też "ordinary" (zwykłe). Rzeczywiście były o wiele bezpieczniejsze, i tak też je reklamowano.


![[img]](/file/1888_safety/img_2_t.jpg)
![[img]](/file/1888_safety/img_3_t.jpg)
![[img]](/file/1888_safety/img_4_t.jpg)
![[img]](/file/1888_safety/img_5_t.jpg)
![[img]](/file/1888_safety/img_6_t.jpg)
![[img]](/file/1888_safety/img_7_t.jpg)
![[img]](/file/1888_safety/img_8_t.jpg)