Składany wojskowy rower firmy Peugeot z roku 1899, wykonany wg patentu kapitana Gerarda. Numer ramy 57588. To pierwszy składany rower na świecie jaki trafił do seryjnej produkcji.
Rowery zostały wprowadzone w armii francuskiej w końcu lat 70-tych XIX wieku. Początkowo wyposażano w nie służbę łączności. W roku 1890 utworzono pierwszą kompanię cyklistów, gdzie wszyscy żołnierze wyposażeni byli w rowery. Kompania ta stacjonowała w San Quentin. W 1893 jej dowódca, kapitan Gerard, który był wielkim zwolennikiem tego środka lokomocji, zaprojektował i opatentował rower składany. Miało to ułatwić żołnierzom przenoszenie roweru na plecach przez przeszkody terenowe, gdyby okazało się to niezbędne. Projekt Gerarda był technicznie słaby, lecz w tym samym czasie nad podobną konstrukcją pracował Charles Morel, francuski przemysłowiec; prototyp Morela, znacznie lepszy, był gotów już w 1892. W 1894 obaj panowie zawarli porozumienie, a w kwietniu 1895 rozpoczęli produkcję i sprzedaż swego składanego roweru, nie bez sukcesu. W 1899 produkcję przejął Peugeot we współpracy z Michelinem i armią francuską. Obok: rysunek objaśniający ideę patentu kapitana Gerarda.
W 1901 opublikowano ilustrowaną broszurę, prezentującą zalety nowego wynalazku w wojsku i w życiu w codziennym: "La Bicyclette Pliante et Portative, systeme du Capitaine Gerard".