pl en
Your web browser is too old or does not support JavaScript. This page will not display as intended.

Alternatywne wersje pojazdu

W tamtych czasach jednym z problemów związanych z jazdą na rowerze było to, że ich konstrukcja była niewygodna dla osób niewielkiego wzrostu. Motocykle zawsze były uniwersalne, natomiast rowery wydawały się projektowane wyłącznie z myślą o wysokich cyklistach. To przyzywczajenie konstruktorów zostało wyniesione z pierwszych lat istnienia branży rowerowej; rowery budowano dla arystokracji, a arystokraci byli na ogół wysocy. Tak więc firma Sheppee, oprócz wprowadzenia do sprzedaży silnika Cykelaid zamocowanego w przednim widelcu jako osobnej „jednostki napędowej” którą można było zamontować w dowolnym rowerze, wybranym przez klienta, zaczęła oferować usługę polegającą na dostosowaniu ramy (przez obniżenie jej środkowej części wraz z siodełkiem) do potrzeb klientów „o wzroście mniejszym od przeciętnego”. Usługę tę wykonywano zarówno dla pojazdów dwu- jak i trójkołowych. Dla nabywców silników Cykelaid była bezpłatna.

[img]

Dostępny był również tandem Chater Lea z silnikiem Cykelaid. Pojazd ten nosił nazwę Cykelaid Complete Motor Tandem.

[img]

Firma Chater Lea po roku 1907 zaprzestała wytawarzania całych pojazdów, koncentrując się na wytwarzaniu części rowerowych. Zamówienia na rowery przekazano wtedy firmie Raleigh, a produkcję tandemów przejął Fred Scott; nabywszy praktyki przy pracy w Chater Lea, założył własną wytwórnię, F.H. Scott Company.

[img]