W tamtych czasach jednym z problemów związanych z jazdą na rowerze było to, że ich konstrukcja była niewygodna dla osób niewielkiego wzrostu. Motocykle zawsze były uniwersalne, natomiast rowery wydawały się projektowane wyłącznie z myślą o wysokich cyklistach. To przyzywczajenie konstruktorów zostało wyniesione z pierwszych lat istnienia branży rowerowej; rowery budowano dla arystokracji, a arystokraci byli na ogół wysocy. Tak więc firma Sheppee, oprócz wprowadzenia do sprzedaży silnika Cykelaid zamocowanego w przednim widelcu jako osobnej „jednostki napędowej” którą można było zamontować w dowolnym rowerze, wybranym przez klienta, zaczęła oferować usługę polegającą na dostosowaniu ramy (przez obniżenie jej środkowej części wraz z siodełkiem) do potrzeb klientów „o wzroście mniejszym od przeciętnego”. Usługę tę wykonywano zarówno dla pojazdów dwu- jak i trójkołowych. Dla nabywców silników Cykelaid była bezpłatna.
Dostępny był również tandem Chater Lea z silnikiem Cykelaid. Pojazd ten nosił nazwę Cykelaid Complete Motor Tandem.
Firma Chater Lea po roku 1907 zaprzestała wytawarzania całych pojazdów, koncentrując się na wytwarzaniu części rowerowych. Zamówienia na rowery przekazano wtedy firmie Raleigh, a produkcję tandemów przejął Fred Scott; nabywszy praktyki przy pracy w Chater Lea, założył własną wytwórnię, F.H. Scott Company.