![[img]](/file/amo_swiss_military_bike/img_1.jpg)
Szwajcarski rower wojskowy ("Militärvelo") z niemieckim silnikiem doczepnym Amo.
![[img]](/file/amo_swiss_military_bike/img_2.jpg)
Silniki doczepne Amo były produkowane przez Amo-Motorengesellschaft w Berlinie, przy Eisenacher Strasse 61 w dzielnicy Schöneberg. W sprzedaży były dwie wersje, 50cm3 oraz 60cm3. Amo FM 50 był w produkcji od roku 1949 do 1950, a Amo FM 60 - od 1949 do 1951. Reklamowano je jako "najmocniejsze silniki rowerowe na świecie".
![[img]](/file/amo_swiss_military_bike/img_4.jpg)
Później firma Amo-Motorengesellschaft przerzuciła się na budowę mopedów. W 1954 pojawił się model Amoped, a w 1956 - Amoretto. Po roku 1951 nie powrócili już do produkcji silników doczepnych, lecz ten sam projekt został wykorzystany w NRD przy produkcji popularnych silników MAW z Magdeburga.

