pl en
Your web browser is too old or does not support JavaScript. This page will not display as intended.

[img]

Rower z silnikiem firmy Anzani z lat 1921-1922. Czterosuwowy silnik OHV o pojemności 75cm3 jest chłodzony wodą, mimo że silniki Anzani standardowo były chłodzone powietrzem. Prawdopodobnie to jest prototyp, który nie wszedł do masowej produkcji.

Anzani to firma produkująca głównie silniki motocyklowe, lotnicze i samochodowe założona w 1907 przez Alessandro Anzaniego (1877–1956). Powstała we Francji, potem przybyły filie w Wielkiej Brytanii i we Włoszech.

"W 1921 Anzani, w ramach swych eksperymentów, postanowił zająć się silnikami rowerowymi. Zbudował w tym celu mały silnik czterosuwowy, o pojemności 75cm3, z napędem pasowym. Można go było łatwo zamontować na zwykłym rowerze, uzyskując w ten sposób pojazd który mógł przejechać 70-75 km na jednym litrze benzyny. I tak Anzani stał się jednym z prekursorów w dziedzinie budowy silników doczepnych, które stały się tak popularne w okresie powojennym" (z britishanzani.co.uk)

[thumb:img_2.jpg] [thumb:img_3.jpg] [thumb:img_4.jpg] [thumb:img_5.jpg] [thumb:img_6.jpg] [thumb:img_7.jpg] [thumb:img_8.jpg] [thumb:img_9.jpg]