Dolnozaworowy Benelli 500 VLM z roku 1940. Motocykl wykorzystywany w czasie wojny przez armię włoską i niemiecką. Patrz też: Benelli 4TN (górnozaworowy).
W 1940 firma Benelli wprowadziła na rynek nowy motocykl z silnikiem dolnozaworowym 500cm3 i amortyzowanym tyłem. Wkrótce firma przestawiła się całkowicie na produkcję wojskową. I tak zaraz po cywilnym modelu Benelli 500 VLC ("Valvole Laterali Civile") pojawił się wojskowy Benelli 500 VLM ("Valvole Laterali Militare"). Produkowany był również w wersji z dwoma siedzeniami, 500 VLMB ("Valvole Laterali Militare Biposto") a wiele komponentów było wspólnych z wojskowym trójkołowcem Benelli 500 M36 Mototriciclo.
![[img]](/file/benelli_500_m40_vlm/img_2.jpg)


![[thumb:img_1.jpg]](/file/benelli_500_m40_vlm/img_1_t.jpg)
![[thumb:img_7.jpg]](/file/benelli_500_m40_vlm/img_7_t.jpg)
![[thumb:img_9.jpg]](/file/benelli_500_m40_vlm/img_9_t.jpg)
![[thumb:img_17.jpg]](/file/benelli_500_m40_vlm/img_17_t.jpg)
![[thumb:img_10.jpg]](/file/benelli_500_m40_vlm/img_10_t.jpg)
![[thumb:img_12.jpg]](/file/benelli_500_m40_vlm/img_12_t.jpg)
![[thumb:img_13.jpg]](/file/benelli_500_m40_vlm/img_13_t.jpg)
![[thumb:img_14.jpg]](/file/benelli_500_m40_vlm/img_14_t.jpg)
![[thumb:img_19.jpg]](/file/benelli_500_m40_vlm/img_19_t.jpg)
![[thumb:img_15.jpg]](/file/benelli_500_m40_vlm/img_15_t.jpg)
![[thumb:img_16.jpg]](/file/benelli_500_m40_vlm/img_16_t.jpg)
![[thumb:img_18.jpg]](/file/benelli_500_m40_vlm/img_18_t.jpg)