Rower Cleveland datowany na 1890 rok, damka z wytwórni H.A. Loziera w Cleveland, Ohio.
Henry Abram Lozier zaczął sprzedawać rowery w 1887, gdy pracował jako agent dużej wytwórni maszyn do szycia, New Home Sewing Machine Co. Dwa lata później połączył siły z innym sprzedawcą maszyn do szycia, Josephem L. Yostem. Tak powstała spółka Lozier & Yost Manufacturing Company, której głównym zajęciem było sprzedawanie rowerów dziecięcych marki Little Giant.
W tym czasie produkcja rowerów w USA rozwijała się tak gwałtownie, że nie nadążano z importem stalowych rur bezszwowych do budowy ram. Lozier i Yost postanowili więc zainwestować w ciągarkę. W styczniu 1890 powstała firma Lozier-Yost Seamless Tube Company. Przemianowano ją na Shelby Steel Tube Company, gdy w końcu fabryczkę zbudowano w Shelby, Ohio na gruntach miejscowego kupca. Kupiec ten, Colonel D.L. Cockley, stał się trzecim głównym udziałowcem w tym przedsięwzięciu.
W roku 1891 Lozier wykupił od Yosta drugą połowę ich wspólnego rowerowego interesu. Dochody, jakie przyniosła mu produkcja rur bezszwowych, zainwestował w stworzenie własnej fabryki rowerów: Lozier Manufacturing Company of Toledo. Równocześnie założył spółkę Lozier & Co., która zajęła się sprzedawaniem jego rowerów pod nazwą Cleveland. W ciągu dwóch lat Lozier stał się jednym z czterech największych producentów rowerów w USA. "Wielką czwórkę" w tym czasie tworzyli: Pope, Overman, Gormully & Jeffery oraz właśnie Lozier.
Pod koniec lat 90-tych XIX wieku Albert Pope (patrz: rower Columbia i Pennant) wykupił niemal wszystkich swych konkurentów z branży, nie wyłączając Loziera. Fabrykę rowerów Cleveland sprzedano za rekordową sumę 4 milionów dolarów. Lozier natychmiast zainwestował te pieniądze w nową działalność. W 1901 firma Lozier Motor Company z Plattsburgha w stanie New York przystąpiła do produkcji silników oraz budowy prototypowych samochodów. Gotowy pojazd z sześciocylindrowym silnikiem zaprezentowano na wystawie w Nowym Jorku w 1905.
Lozier nie stracił jednak całkiem powiązań z branżą rowerową. W 1895 otworzył filię swej firmy rowerowej w Toronto i okazał się drugim co do wielkości dostawcą rowerów na kanadyjskim rynku. Wyprzedzał go tylko Massey-Harris, kanadyjski producent maszyn rolniczych, a potem także rowerów. W 1899 Massey-Harris, firma Loziera i jeszcze trzy inne mniejsze firmy połączyły się tworząc Canadian Cycle & Motor Company (CCM). CCM skutecznie opierał się silnej konkurencji z USA i z powodzeniem eksportował rowery do Australii i Południowej Afryki. (w oparciu o artykuł z oldbike.eu)