pl en
Your web browser is too old or does not support JavaScript. This page will not display as intended.

[img]

Rower Raleigh z silnikiem Cyclaid z roku 1951. Silniki Cyclaid były produkowane na niemieckiej licencji przez British Salmson Ltd. w latach 1950-1956. Są wzorowane na znanym silniku rowerowym Rex.

[thumb:img_2.jpg] [thumb:img_3.jpg] [thumb:img_4.jpg] [thumb:img_5.jpg]

Raleigh to brytyjska firma rowerowa z Nottingham. Powstała jako niewielki warsztat założony przy ulicy Raleigh, Nottingham, przez Richarda Morrissa Woodheada i Paula Eugene'a Louisa Angois. Po dwóch latach w brytyjskiej prasie pojawiły się pierwsze reklamy roweru typu safety, firmowane przez spółkę "Woodhead, Angois, and Ellis. Russell Street Cycle Works". Ellis dołączył do spółki nieco później, wnosząc bardzo potrzebny młodej firmie kapitał. W grudniu 1888 Ellisa zastąpił Frank Bowden, któy wykupił połowę udziałów i pokierował dalszym rozwojem wytwórni (wtedy składającej się już z trzech warsztatów). W styczniu 1889 firmę zarejestrowano pod nazwą Raleigh Cycle Company. Rozwój był szybki; w 1913 Raleigh stał się największym producentem rowerów na świecie. W latach 1921-1935 Raleigh budował też motocykle i motorowe trójkołowce, później przekształcając tę gałąź produkcji w oddzielną spółkę o nazwie Reliant Motors. W kolejnych dekadach Raleigh wchłaniał inne firmy, rozrastał się, a potem znów dzielił. Otwierał filie w innych krajach (Irlandia, USA, Kanada) i je sprzedawał, jednak marka Raleigh nieprzerwanie była obecna na rynku. Obecnie jest własnością duńskiego koncernu Accell.

[img]