pl en
Your web browser is too old or does not support JavaScript. This page will not display as intended.

British Salmson Cyclaid

Silnik doczepny Cyclaid firmy British Salmson Ltd.

[img]

Całkowicie odrestaurowany silnik z roku 1951. Na zdjęciach brak tylko pokrywy zapłonu.

British Salmson Ltd.

[img]

Twórcy silnika Cyclaid już w okresie międzywojennym zajmowali się produkcją samochodów oraz silników lotniczych i znani byli pod nazwą British Salmson. Silniki Cyclaid były wytwarzane w ich fabryce w Lanarkshire. Były dostępne na rynku w latach 1950-1956. Oryginalny projekt był niemiecki; aby rozpocząć produkcję, zakupiono licencję na silnik Rex. Dlatego też pierwsze 200 sztuk silnika Cyclaid miało "typowo niemieckie odlewy" oraz magneta firmy Bosch (a nie Wipac Bantamag, typowych w Wielkiej Brytanii). Nie przeszkodziło to jednak reklamować silników Cyclaid jako czysto brytyjskich.

[img]

"Cena silnika Cyclaid początkowo wynosiła 19 funtów. Zlikwidowanie podatku od silników doczepnych pozwoliło obniżyć ją do 15 funtów. Było to urządzenie dobrze zaprojektowane, wygodne w użyciu i przede wszystkim lekkie. Napęd pasowy pozwalał używać przy jeździe przerzutek w zwykły sposób. Sprzedaż była wysoka przez pierwszy rok czy dwa, potem jednak przywrócono podatek, co znacznie ją zmniejszyło. (...) Z zachowanych dokumentów wynika, że firma początkowo zamówiła 6000 sztuk podzespołów, potem rozważano zamówienie kolejnych 6000. Udokumentowana jest sprzedaż 2700 sztuk silników, ale nie jest znana data osiągnięcia tego poziomu sprzedaży..." Richard Mawer, VMCC Journal

Poniżej można zobaczyć silnik zamontowany na rowerze marki Triumph na potrzeby testów (rower ten nie należy do kolekcji).

[img]

[img]

[thumb:img_6.jpg] [thumb:img_7.jpg] [thumb:img_8.jpg]