pl en
Your web browser is too old or does not support JavaScript. This page will not display as intended.

[img] Cyclemotor z roku 1919 produkcji firmy CycleMotor Corporation z Rochester w stanie New York.

[thumb:img_3.jpg] CycleMotor to był jeden z ważniejszych amerykańskich producentów silników rowerowych przed pierwszą wojną światową. Konkurował z firmami takimi jak Smith Motor Wheel i Merkel. W latach 1915-1916 silniki dla firmy CycleMotor robiła General Railway Signal Company, później znana jako ALSTOM Signaling Inc. Własna produkcja firmy datowana jest na okres 1919-1924. Jednocylindrowy, chłodzony powietrzem silnik o pojemności 119 cm3 pozwalał pokonać do stu mil na jednym galonie benzyny, a jego waga, wraz z pasem transmisyjnym napędzającym tylne koło, wynosiła tylko 21 funtów. Maksymalną prędkość, jaką można było osiągnąć na płaskiej drodze, szacowano na 25 mil na godzinę. Gdy silnik sprzedawano jako zestaw do samodzielnego montażu, nosił po prostu nazwę "Cyclemotor". Firma sprzedawała również całe, gotowe pojazdy, nazywając je "Evans Cyclemotor" (patrz: Evans Power Cycle 1919) jako że budowano je na bazie rowerów Evans.

Gdy CycleMotor zarzucił produkcję silników w 1924, licencja została sprzedana berlińskiej firmie Stock-Motorpflug A.G która produkowała je do roku 1933 pod nazwą Stock. Późniejsze modele miały większą moc (3 konie mechaniczne) i napęd przenoszony za pomocą wału, a nie pasa transmisyjnego.

[img]

[thumb:img_2.jpg] [thumb:img_5.jpg] [thumb:img_6.jpg] [thumb:img_7.jpg] [thumb:img_8.jpg] [thumb:img_9.jpg] [thumb:img_10.jpg] [thumb:img_11.jpg]