pl en
Your web browser is too old or does not support JavaScript. This page will not display as intended.

[img]

Lekki motocykl Dürkopp z 1938 roku, z silnikiem Sachs 98 cm3. Patrz też: rower Dürkopp z sinikiem Lutz.

[img] "W XIX wieku rewolucja przemysłowa uczyniła z Bielefeld centrum niemieckiego przemysłu tekstylnego. Maszyny do szycia były importowane z USA; z tego powodu były drogie i trudne do serwisowania. Mechanicy Bauer i Koch postanowili wykorzystać tę sytuację i założyli w Bielefeld fabrykę maszyn do szycia. Sukces był ogromny. W 1895 Baer postanowił wybudować własną fabrykę, a Koch - który kontynuował działalność pod nazwą Koch & Co. - zatrudnił dwóch mechaników: Dürkoppa i Schmidta. Dürkopp już w 1861 skonstruował pierszą własną maszynę do szycia, a w 1867 wraz ze Schmidtem założyli własną firmę, Dürkopp & Schmidt. Po odejściu Schmidta, nazwę zmieniono na Dürkopp & Co. Dürkopp & Co. to była pierwsza w Bielefeld firma, która pod koniec wieku rozpoczęła produkcję rowerów.

Zaintersowanie nowym produktem było ogromne, i wkrótce Dürkopp zaczął produkować samochody, cieżarówki i wszelkie inne pojazdy. Pod koniec lat 20-tych Dürkoppwerke AG - taką nazwę przybrała firma po śmierci założyciela - wycofała się z branży samochodowej z powodu kryzysu. W latach 30-tych, jak właściwie wszyscy niemieccy producenci zajmujący się branżą motoryzacyjną, Dürkopp produkował lekkie motocykle z silnikami Fichtel & Sachs." (w oparciu o artykuł z www.oldbike.eu)

[img]

[img] [img] [img] [img]

[img] [img] [img] [img]