Excelsior 125 cm3 z 1932 zaadaptowany do użytku przez NFS, brytyjską ochotniczą straż pożarną z czasów drugiej wojny światowej.
NFS (National Fire Service) powstała w sierpniu 1941 z połączenia pomocniczej straży pożarnej (AFS, Auxiliary Fire Service) oraz ok. 1600 jednostek podlegających władzom lokalnym. Istniała do 1948, gdy rozwiązano ją i przywrócono zarząd nad służbą przeciwpożarową władzom lokalnym, zarazem znacznie zmniejszając liczbę jednostek. NFS składał się głównie z ochotników. Była to służba wzywana po bombardowaniach, do gaszenia pożarów i innych zadań związanych z ochroną ludności.
Poniżej: brygada NFS z Great Yarmouth. Zdjęcie z gallery.nen.gov.uk
Excelsior to najstarszy brytyjski producent motocykli i jeden z najsłynniejszych (nie mający przy tym nic wspólnego z amerykańską firmą motocyklową o tej samej nazwie, działającą w Chicago do 1931). Gdyby nie Wielki Kryzys, lata 30-te byłyby najlepszym okresem w historii firmy. W tym czasie Excelsior poświęcał wiele uwagi sportom wyścigowym. Powstał szereg wspaniałych motocykli wyścigowych tej firmy: Silver Comet, który ustalił nowy światowy rekord prędkości na poziomie 262km/h, Mechanical Marvel, zwycięzca Isle of Man TT, i jego następca, słynny model Manxman. Jednak światowa recesja zmniejszyła popyt na ekskluzywne sportowe maszyny i Excelsior, jak inni producenci z tej branży, musiał polegać głównie na sprzedaży prostych, niedrogich dwusuwów. Tak więc w latach przedwojennych Excelsior miał w ofercie szereg motocykli o różnych pojemnościach, od 98 do 1000 cm3. Korzystał przy tym głównie z silników JAP, Blackburne i Villiers, a także z silnika Condor o pojemności 850 cm3. Więcej informacji: patrz Excelsior Motor Company